Gå til innhold

Når kan jeg forvente effekt av Wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før jeg kan merke endring? Startet på 150 mg i går. @nachnoo står på lavdose Li. utenom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
munchin skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge før jeg kan merke endring? Startet på 150 mg i går. @nachnoo står på lavdose Li. utenom.

Og kan jeg ta paracet hver dag? Pga hodepinen jeg får av AD'en.

Endret av munchin
Skrivefeil
Skrevet

Vanligvis vil effekt av AD inntre innen 2-4 uker. Har det ikke skjedd noe innen 4 uker, er tiden inne for doseøkning.

Ja, man kan ta paracet hver dag om dosene ikke er for store. Se pakningsvedlegget.

Skrevet
munchin skrev (14 timer siden):

Og kan jeg ta paracet hver dag? Pga hodepinen jeg får av AD'en.

Jeg bruker 3-4g paracet når jeg står opp og 4g er vell maksdose på ett døgn. Vil ikke anbefale over det.

AnonymBruker
Skrevet
Ftss skrev (17 minutter siden):

Jeg bruker 3-4g paracet når jeg står opp og 4g er vell maksdose på ett døgn. Vil ikke anbefale over det.

Pga Wellbutrin eller annen grunn?

Anonymkode: ed872...c2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pga Wellbutrin eller annen grunn?

Ikke pga wellbutrin nei, leste spm litt fort.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (På 16.1.2026 den 10.29):

Vanligvis vil effekt av AD inntre innen 2-4 uker. Har det ikke skjedd noe innen 4 uker, er tiden inne for doseøkning.

Ja, man kan ta paracet hver dag om dosene ikke er for store. Se pakningsvedlegget.

Det er ikke slik at om man kjenner god effekt etter 2 uker så klinker man til og øker dosen ytterligere fordi dette funker?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg kan kjenne noe gå i riktig retning allerede etter 6 dager. Kan det stemme eller er det noe jeg innbiller meg fordi jeg fikk litt håp ved oppstart? @nachnoo

Skrevet

Det kan være reelt. Her er det store individuelle variasjoner.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Det kan være reelt. Her er det store individuelle variasjoner.

Bør jeg ikke uansett effekt gå opp på høyere dose (300 mg) etter 2-4 mnd? Langvarig bp2-depresjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bør jeg ikke uansett effekt gå opp på høyere dose (300 mg) etter 2-4 mnd? Langvarig bp2-depresjon. 

Nei. Hvis du når målet på denne dose, bør du ikke øke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...