AnonymBruker Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Er det vanlig å se tap av hjernevolum på MR (i mitt tilfelle atrofi av parietallappene) ved psykoselidelser? Anonymkode: 1d433...c66 0 Siter
nachnoo Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Vanlig er et vanskelig begrep. Det er i hvert fall ikke uvanlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å se tap av hjernevolum på MR (i mitt tilfelle atrofi av parietallappene) ved psykoselidelser? Anonymkode: 1d433...c66 Hva slags symptomer har du av atrofien om jeg kan spørre? Anonymkode: c8e1c...22e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar nachnoo skrev (1 time siden): Vanlig er et vanskelig begrep. Det er i hvert fall ikke uvanlig. Hvis det oppdages atrofi på MR av en ung schizofreni-pasient, vil man da raskt kunne konkludere med at det er pga schizofrenien, eller blir man utredet for andre potensielle årsaker til funnet? Vet det er ulike rutiner på sykehus og forskjellige omstendigheter hos pasienter, men på generelt grunnlag? Anonymkode: c4898...d89 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva slags symptomer har du av atrofien om jeg kan spørre? Anonymkode: c8e1c...22e Jeg er selv usikker på det, men skal utredes nevropsykologisk i mars for å kartlegge. Anonymkode: 1d433...c66 0 Siter
Marye Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Worriesome Plenty 2 skrev (16 minutter siden): Min hjerne så helt normal ut. Min også 1 Siter
stjernestøv Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Worriesome Plenty 2 skrev (22 minutter siden): Min hjerne så helt normal ut. Min og når jeg tok MR og CT. 1 Siter
nachnoo Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvis det oppdages atrofi på MR av en ung schizofreni-pasient, vil man da raskt kunne konkludere med at det er pga schizofrenien, eller blir man utredet for andre potensielle årsaker til funnet? Utredet blir man kanskje ikke alltid, men behandler vil jo tenke gjennom om det kan være andre årsaker og evt utrede. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.