AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Noen som vet om det finnes psykologer man kan ha skriftlig terapi med? Anonymkode: a45e5...929 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet om det finnes psykologer man kan ha skriftlig terapi med? Anonymkode: a45e5...929 Det lurer jeg også på! Anonymkode: 4c6ec...8dd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Og om det er noen som Har hatt det og kan dele noe om hvordan det oppleves? Anonymkode: a45e5...929 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Ikke skriftlig terapiforløp, men jeg har avtalt at jeg kan skrive og sende en tekst i forkant av timer (privat psykolog). Jeg strever en del med både at jeg ikke får sagt ting jeg egentlig ville ha sagt, og at jeg glemmer alt mulig fordi jeg blir nervøs/stressa/redd. Sånn der og da. Da har jeg brukt en uke eller to på å skrive og redigere, før jeg sender. Og avtalen er at han leser i forkant, slik at vi kan bruke tiden på å snakke om innholdet heller enn på at jeg skal få selve innholdet ut. Det funker helt supert! Det tar han to min å lese det jeg hadde brukt 40 min på å formidle muntlig. Anonymkode: 41a74...021 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke skriftlig terapiforløp, men jeg har avtalt at jeg kan skrive og sende en tekst i forkant av timer (privat psykolog). Jeg strever en del med både at jeg ikke får sagt ting jeg egentlig ville ha sagt, og at jeg glemmer alt mulig fordi jeg blir nervøs/stressa/redd. Sånn der og da. Da har jeg brukt en uke eller to på å skrive og redigere, før jeg sender. Og avtalen er at han leser i forkant, slik at vi kan bruke tiden på å snakke om innholdet heller enn på at jeg skal få selve innholdet ut. Det funker helt supert! Det tar han to min å lese det jeg hadde brukt 40 min på å formidle muntlig. Anonymkode: 41a74...021 Det høres helt strålende ut. Sånn kunne jeg tenkt meg og… Anonymkode: a45e5...929 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det høres helt strålende ut. Sånn kunne jeg tenkt meg og… Anonymkode: a45e5...929 Kan du ikke spørre da? Er vel annerledes med offentlige kanskje, men her var det iallfall null problem, han syntes det var en god ide. Etter hvert har behovet omtrent forsvunnet, for jeg er blitt mer vant til og trygg på å klare å si ting rett ut. Det er likevel en trygghet i å vite at jeg kan viss jeg vil, uten at jeg trenger å avklare det på forhånd. Første gang jeg ikke sendte, så var det første han sa i timen (før «hei» altså) «Du skrev ikke noe denne gang, hvordan skal jeg tolke det?» Fin fyr som har hjulpet meg mye. Forresten har jeg gjort det samme med fastlegen en periode, som også fungerte bra. Da var det faktisk han som ba meg fortsette. Skriving kan være et veldig nyttig verktøy for noen av oss 😊 Anonymkode: 41a74...021 1 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Jeg synes også det er lettere å skrive enn å snakke, så har levert en god del tekster til behandlere opp igjennom. Noen ganger på mitt initiativ og andre ganger på behandlers. Har vært litt forskjellig hvordan det har blitt gjort, noen ganger har jeg sendt på e-post før timen, noen ganger levert teksten på slutten av timen så den leses til neste og også levert i timen og behandler har lest det der og da. Jeg tror det absolutt er mulig å få til hos en helt vanlig behandler at du kan levere tekster hvis det er slik for deg at det er lettere. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Jeg har praktisert det samme som AB over med offentlige behandlere, både psykologer og psykiatere. En periode hadde vi et digitalt system som egentlig var for individuell plan, men der kunne vi også sende sikre meldinger til de som hadde tilgang. For meg var det psykiater, psykolog, fastlege og kontaktene mine i kommunal oppfølgingstjeneste. Hos noen behandlere fungerte dette utmerket, men noen har dessverre (om jeg skal tillate meg å være litt respektløs) vondt i vilja mht. digitale systemer. Likevel satte også de pris på at jeg skrev det jeg ieg klarte å si på papir, tanker jeg gjorte meg osv. Det minsket risiko for misforståelser, og ga alle parter bedre forutsetninger med å jobbe med det som faktisk var viktig. Samtidig er det ikke så dumt å øve litt på det å ta bladet fra munnen, si ting rett ut. De har hørt det meste. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan du ikke spørre da? Er vel annerledes med offentlige kanskje, men her var det iallfall null problem, han syntes det var en god ide. Etter hvert har behovet omtrent forsvunnet, for jeg er blitt mer vant til og trygg på å klare å si ting rett ut. Det er likevel en trygghet i å vite at jeg kan viss jeg vil, uten at jeg trenger å avklare det på forhånd. Første gang jeg ikke sendte, så var det første han sa i timen (før «hei» altså) «Du skrev ikke noe denne gang, hvordan skal jeg tolke det?» Fin fyr som har hjulpet meg mye. Forresten har jeg gjort det samme med fastlegen en periode, som også fungerte bra. Da var det faktisk han som ba meg fortsette. Skriving kan være et veldig nyttig verktøy for noen av oss 😊 Anonymkode: 41a74...021 Hun jeg har gått til er veldig streng på at e-post ikke er sikkert og at hun ikke vil ha noe eller sende noe opplysninger der. Så må vel være en som har noen digitale løsninger isåfall. Psykologen din hørtes fin ut da. Men regner med du ikke vil dele hvem det er:) Anonymkode: a45e5...929 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.