AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden UtakknemligDiva skrev (6 timer siden): Man skatter av uføreinntekt, og det meste er veldig dyrt, så du sitter ikke igjen med mye med det der hvis du lever et liv. Ja det var tanken som slo meg også, at jeg som går på aap får 66% av inntekten beregnet fra 3 år eller noe slikt og betaler likevel 34% skatt. Bør ikke vi som mottar slike ordninger betale mindre skatt? Fordi sluttsummen er jo ikke til å leve av? Mine helsekontakter har vært frustrert med at jeg ønsker å presse meg tilbake, mener jeg bør ta det med ro, men jeg føler ikke jeg kan holde det gående med så liten inntekt. Jo kanskje, hvis jeg flytter til et sted i landet der ingen vil bo og det er få jobber, der husleie er veldig lavt. Finnes jo de kommunene som mange uføre flytter til der det er billig, få husleien på 5000 hadde hjulpet. Men det er jo takken én får da når man har prøvd å stå på og blitt syk at én må vurdere ubehagelige tiltak som å selge bilen og flytte inn i ett rom i en billig kommune. Spise husmann knekkebrød, ris og det jeg spiste til middag i går og foregår: havregrynsgrøt. Går mye på havregrynsgrøt, ris, billig pasta, egg. kostholdet blir litt ensformig. Man må være forberedt på å leve som student. Ikke noe jeg ville ha varmt anbefalt til noen. Anonymkode: 6c52b...a05 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.