AnonymBruker Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Jeg ville poste dette tidligere, men vært redd det kan oppfattes som reklame. Ser nå likevel at det postes spørsmål om hjelpemidler. Har lyst til å prøve en calm carry og/eller vektdyne, men det er ganske dyrt så kan ikke bare kjøpe uten å høre om det fungerer. Er det noen her som har gode erfaringer med at det hjelper med ro i forbindelse med stress og angst og søvn? Anonymkode: 30b59...f44 0 Siter
Glitter Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar For meg hjalp det ikke, men hører mange det hjelper for. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Glitter skrev (29 minutter siden): For meg hjalp det ikke, men hører mange det hjelper for. Har du prøvd begge? Anonymkode: 30b59...f44 0 Siter
Glitter Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du prøvd begge? Anonymkode: 30b59...f44 Bare vektdyne. 1 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Jeg har vektdyne og synes det hjelper litt/en del både mot stress, uro og søvn. Endret 18. januar av 𝚂 𝚔 𝚢 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg ville poste dette tidligere, men vært redd det kan oppfattes som reklame. Ser nå likevel at det postes spørsmål om hjelpemidler. Er det noen her som har gode erfaringer med at det hjelper med ro i forbindelse med stress og angst og søvn? Anonymkode: 30b59...f44 Jeg har en 9 kg vektdyne/vektteppe (med glassperler inni). Det gir en omsluttende tyngde. Jeg opplever å ha en mer rolig søvn med et vektteppe - og jeg ser på klokken at pulsen ligger i snitt 10 BPM lavere enn om jeg ligger med vanlig (lett) dyne. Det er forresten en anbefaling om at et vektteppe ikke bør veie mer enn 8-10% mer enn din egen vekt. Jeg foretrekker likevel det dobbelte. Du kan teste ut følelsen av hvordan du reagerer på den omsluttende tyngden, om du har noen tunge tepper som du kan legge over egen dyne. Noen synes det blir klaustrofobisk. Jeg har også en 7 kg Protac kuledyne (med tennis-store baller inni). Jeg fikk den i sin tid innvilget av Nav Hjelpemiddelsentral. I dag er ordningen avviklet. Den er 10x dyrere enn et vektteppe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.