Gå til innhold

Enda en natt i helvete.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er meningen man skal gjøre om man får smertefulle symptomer på sin lidelse (schizoaffektiv)

altså på en fredag. Og man må bare prøve holde ut? Til mandag og snakke med FACT?

eller bør man oppsøke legevakt og bli innlagt?

Man har vondt og få utallige tanker om å skade seg eller hoppe

Anonymkode: 7eadd...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke FACT åpent i helgen?

Det må da finnes en mellomting mellom kun å holde ut og det med legevakt og innleggelse.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Har ikke FACT åpent i helgen?

Det må da finnes en mellomting mellom kun å holde ut og det med legevakt og innleggelse.

Nei de er ikke åpent i helgen

Skrevet

Har du skrevet en kriseplan sammen med behandler?

Skrevet
munchin skrev (22 minutter siden):

Akutt ambulant team?

I min bydel er AAT stengt i helgene. Det gjelder også FACT.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er meningen man skal gjøre om man får smertefulle symptomer på sin lidelse (schizoaffektiv)

altså på en fredag. Og man må bare prøve holde ut? Til mandag og snakke med FACT?

eller bør man oppsøke legevakt og bli innlagt?

Man har vondt og få utallige tanker om å skade seg eller hoppe

Jeg tenker at det da kanskje kan være lurt å ta kontakt med f.eks. familie om det hjelper å ha litt kontakt med andre eller gjøre noe som erfaringsmessig virker beroligende. Det er heldigvis ikke så mange timer til det er mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Tv’en hermer etter meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tv’en hermer etter meg

Siden du skriver om opplevelsen av at tv'en hermer etter deg, så regner jeg med at du vet at det er et symptom på sykdom? Foreslår at du kontakter FACT i morgen tidlig, - evt. sender melding allerede nå hvis det går an og som de da kan lese i morgen tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja skal kontakte dem

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (6 timer siden):

Har du skrevet en kriseplan sammen med behandler?

Nei, bare ang mani

Skrevet

For 10-15 år siden var FACT og ambulante akuttteam på moten hos helsebyråkratene. Jeg var og er lite imponert. All erfaring tilsier at deres tjenester trengs mest på kveld og natt og i helgene, mens storparten av dem er et 08-15-tilbud mandag til fredag. 

Dessverre er ikke dette enestående, men føyer seg inn i rekken av dårlige tiltak i psykiatrien og heletjenesten generelt.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

For 10-15 år siden var FACT og ambulante akuttteam på moten hos helsebyråkratene. Jeg var og er lite imponert. All erfaring tilsier at deres tjenester trengs mest på kveld og natt og i helgene, mens storparten av dem er et 08-15-tilbud mandag til fredag. 

Dessverre er ikke dette enestående, men føyer seg inn i rekken av dårlige tiltak i psykiatrien og heletjenesten generelt.

Så elendig da! Her jeg bor er AAT åpen hele uka, men det stenger kl 19 i helgene.

Anonymkode: b64a9...022

AnonymBruker
Skrevet

Det som skjedde var at jeg ble paranoid da bilvinduet til vaskedama eksploderte og hun ble redd og bare kjørte vekk. Så ble jeg redd og tenkte noen prøvde skyte oss med lyddemper. Så gikk jeg til apoteket og hentet clozapine og på veien dit var jeg livredd for å bli skutt og drept. Så husker jeg at min far hadde den isende frykten for å bli drept da han hadde psykose, så jeg tenkte jeg hadde ånden av han inni meg siden jeg opplevde dette.

så kom jeg hjem og hun jeg bor med sa jeg var paranoid og at bilvinduet kan eksplodere 

så da roet angsten seg

men den natta hadde jeg bare så vondt inni meg… 

og tv og media hermer!

men jeg føler meg bedre nå og tror natta blir ok

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som skjedde var at jeg ble paranoid da bilvinduet til vaskedama eksploderte og hun ble redd og bare kjørte vekk. Så ble jeg redd og tenkte noen prøvde skyte oss med lyddemper. Så gikk jeg til apoteket og hentet clozapine og på veien dit var jeg livredd for å bli skutt og drept. Så husker jeg at min far hadde den isende frykten for å bli drept da han hadde psykose, så jeg tenkte jeg hadde ånden av han inni meg siden jeg opplevde dette.

så kom jeg hjem og hun jeg bor med sa jeg var paranoid og at bilvinduet kan eksplodere 

så da roet angsten seg

men den natta hadde jeg bare så vondt inni meg… 

og tv og media hermer!

men jeg føler meg bedre nå og tror natta blir ok

Håper du har en rolig natt:-)

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (13 timer siden):

Helt enig. Jeg undres også over at mer og mer behandling eller «behandling» i psykiatrien skal skje i hjemmene hos folk. 

Anonymkode: 19b55...97d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her jeg bor er AAT åpen hele uka, men det stenger kl 19 i helgene.

Ja, for i ditt område er de så heldige at ingen har alvorlige psykiske utfordringer på kveld og natt i helgene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...