Gå til innhold

Hvorfor forblir noen psykisk syke mens resten blir frisk(ere)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på de som faktisk får behandling.

Anonymkode: 78efb...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele livet med mye behandling ventet på å bli reddet av mine behandlere, noen måtte si de magiske ordene som skulle gjøre meg frisk. Så for et år siden skjønte jeg at disse menneskene bare er der for å hjelpe meg på veien, og at jeg må tenke selv og gjennomføre handlinger for å være i bevegelse i riktig retning. Det krever at jeg er mye mer aktiv i behandlingen og jeg har fått noen resultater som er viktige for meg og som gir meg troen på at det kanskje er mulig å få det bedre. 

Anonymkode: 07ca2...ca0

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sånn er det jo i somatikken også. Ikke alle, tross behandling, blir friske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hele livet med mye behandling ventet på å bli reddet av mine behandlere, noen måtte si de magiske ordene som skulle gjøre meg frisk. Så for et år siden skjønte jeg at disse menneskene bare er der for å hjelpe meg på veien, og at jeg må tenke selv og gjennomføre handlinger for å være i bevegelse i riktig retning. Det krever at jeg er mye mer aktiv i behandlingen og jeg har fått noen resultater som er viktige for meg og som gir meg troen på at det kanskje er mulig å få det bedre. 

Anonymkode: 07ca2...ca0

Hvilken diagnose har du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje fordi det er noen som er mer syk og dem klarer ikke å bli friskere med behandling. Jeg ble også oppgitt av dps fordi jeg klarte ikke å jobbe med meg selv, til å bli friskere. Men nå flere år etter har jeg blitt mye friskere, men det helt uten behandling av psykiatrien. Jeg vet hvorfor jeg er blitt friskere og det er fantastisk. Jeg var ikke i stand til noe form for aktivitet og ble sett på som alvorlig funksjonshemmet. Jeg klarte ikke fungere normalt i hverdagen min i mange år. Nå jobber jeg 50%,og det er overveldende hvor mye jeg klarer og jeg er stolt over meg selv. Jeg har et mål å klare å jobbe 100% i nær fremtid. Hadde aldri noen gang trodd det var mulig, men det er det virkelig.

Anonymkode: 8f754...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje fordi det er noen som er mer syk og dem klarer ikke å bli friskere med behandling. Jeg ble også oppgitt av dps fordi jeg klarte ikke å jobbe med meg selv, til å bli friskere. Men nå flere år etter har jeg blitt mye friskere, men det helt uten behandling av psykiatrien. Jeg vet hvorfor jeg er blitt friskere og det er fantastisk. Jeg var ikke i stand til noe form for aktivitet og ble sett på som alvorlig funksjonshemmet. Jeg klarte ikke fungere normalt i hverdagen min i mange år. Nå jobber jeg 50%,og det er overveldende hvor mye jeg klarer og jeg er stolt over meg selv. Jeg har et mål å klare å jobbe 100% i nær fremtid. Hadde aldri noen gang trodd det var mulig, men det er det virkelig.

Kan jeg spørre hvilken diagnose du hadde/har?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvilken diagnose du hadde/har?

Ja det kan du. K Ptsd, generell angstlidelse, panikkangst, tilbakevendte depresjoner. Har ikke blitt frisk enda, men det går veldig fremover med meg på alle områder. Har hatt angst siden jeg var barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det kan du. K Ptsd, generell angstlidelse, panikkangst, tilbakevendte depresjoner. Har ikke blitt frisk enda, men det går veldig fremover med meg på alle områder. Har hatt angst siden jeg var barn.

Om få år er jeg 50 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet hvorfor jeg er blitt friskere og det er fantastisk.

Hvorfor har du blitt friskere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...