Gå til innhold

Chatgpt fant jo forklaringen psykologen aldri klarte

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Har selv gått til psykolog lenge, vært av i mange år så begynt igjen. Rådene jeg fikk var ubrukelige. Timen er over før du føler du har fått sagt særlig. 
Chatgpt klarte å finne ordene jeg ikke fant.

Det er ikke rart at jeg har blitt besatt av å forandre meg/bli en annen. Som barn lærte jeg at min måte å være på er feil og plager de andre. Det ble et utviklingstraume og min eneste måte å bli lykkelig på er å forandre den jeg er. Altså jeg vet aldri når jeg får forandret meg nokk. 

Meningen med livet ble å forandre seg. Jeg har ingen egenskaper som idealiseres av samfunnet og hvordan er det mulig å bli sånn? Drittgenene fra foreldre? Jeg er fremdeles der at jeg ikke ønsker noen av mine naturlige egenskaper. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje en bra beskrivelse av problemet ditt, men hva sier ChatGTP at du bør gjøre?

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Som barn lærte jeg at min måte å være på er feil og plager de andre.

Hvem lærte du dette av? Har du konfrontert dem i voksen alder?

AnonymBruker
Skrevet

Så bra da😀 

Chat gpt har også fått meg til å skjønne at min diagnose er med stor sannsynlighet feil. 

Dette fordi chat gpt har brukt mer tid på det med meg enn min terapeut og har fått mer informasjon og bedre forståelse, lider ikke av hukommelses problemer.

Hele utredningen hos terapeut gikk så fort og med lite oppfølgende spørsmål/ nyansert informasjon.

Og med tanke på å få de svar man vil ha, så hadde jeg aldri selv på den tiden stilt spørsmål ved min diagnose. Men i lys av informasjon fra chat gpt. Ser jeg st diagnosen ikke passer mine symptomer, men ser også hvorfor jeg fikk den når ikke utredningen gikk dypt nok inn og det ble bare fort gjort. 

Anonymkode: 0aa9a...f6f

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje en bra beskrivelse av problemet ditt, men hva sier ChatGTP at du bør gjøre?

Husker ikke. Tror ikke jeg spurte. Men det har ikke noe å si, siden det psykologen sier jeg skal gjøre heller ikke virker. 

Jeg tror jeg bare må gjøre noe i underbevisstheten, fortsette å få opplevelser og erfaringer som kanskje kan forandre det. Men jeg vet ikke egentlig om det noen gang skjer. Hjernen og underbevisstheten er mega treigt. Som et misslykket prosjekt. Lang langt inne «vet» jeg at jeg ikke er ønsket som jeg er. Jeg vet at familien min er glad i meg, men jeg føler likevel at feks mamma «jeg har bare lært å akseptere at jeg fikk den datteren jeg fikk, det har vært vanskelig». Altså at mye hadde vært spart om jeg var annerledes og hun kanskje klandrer seg selv for å finne den faren hun fant. Det er der jeg har dritt genene fra. Jeg finnes jo ikke noe stolt over bakgrunnen min. Bare litt flau og trist. 

Det er bare utseendet som har åpnet muligheter for meg. Når jeg var 19 så sa en venninne (som jeg også tror er på spekteret) at det er sløsing av meg å isolere meg sånn. Jeg ville ofte ikke delta på noe sosialt og var på rommet mitt når jeg kunne. Men med mitt utseende burde jeg vise mer at jeg eksisterer. Jeg så på stadig interesse fra menn som en inngang til et sosialt liv. De betalte mat og drikke ute, så å være sosial kostet meg heller ikke noe økonomisk. Men likevel klarte jeg aldri helt å like det og det ble bare frustrerende. Dette er nå mange år siden og jeg bruker ikke langer menn som en inngang til det sosiale. Jeg takler litt bedre å være sosial enn før. Men sliter enda med å finne så masse forskjellig interessant. Og jeg har ikke klart å akseptere at jeg er den jeg er. Jeg synes ikke jeg har klart meg bra i det hele tatt. Og jeg har fremdeles ikke de egenskapene jeg skulle ønske; som et bedre humør, evne til å få lettere venner, suksessfull osv…

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Hvem lærte du dette av? Har du konfrontert dem i voksen alder?

samfunnet. lærere, voksne i familien. Ja jeg har det. De er på en måte ikke noe mer skyld i det. Læreren gjorde det hun trodde var riktig. Hun var ikke en dårlig person. Hun hadde noen plikter. Dette var 90-2000 tallet. Vi syntes jo at skolesystemet virket ekstremt strengt når vi fikk høre om hvordan det var for besteforeldre og generasjonen før. Det samme kan vi nå kanskje si om min generasjon. 
Nå er det krenkelse og «aksepter meg som jeg er» som gjelder. Den tiden var det «det er din oppgave å passe inn og bli som folk flest». Husker jeg allerede tenkte «faen ta folk flest, de kan bli mer som meg i stedet». 

Som forelder er man det for første gang en gang, og mye yngre. Man vet da ikke alltid hva som er riktig. Men mamma fikk en sorgreaksjon da legen sa at han mistenkte autisme. Vi viste ikke like mye om spekteret den tiden. Og da lærte jeg at «min måte å være på gjør mamma lei seg». Og for barn er sånt tungt å bære. 100% fraværende far hjelper heller ikke på. Ja, det føles som jeg er født på 1800-tallet når jeg skriver dette. 

Endret av UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så bra da😀 

Chat gpt har også fått meg til å skjønne at min diagnose er med stor sannsynlighet feil. 

Dette fordi chat gpt har brukt mer tid på det med meg enn min terapeut og har fått mer informasjon og bedre forståelse, lider ikke av hukommelses problemer.

Hele utredningen hos terapeut gikk så fort og med lite oppfølgende spørsmål/ nyansert informasjon.

Og med tanke på å få de svar man vil ha, så hadde jeg aldri selv på den tiden stilt spørsmål ved min diagnose. Men i lys av informasjon fra chat gpt. Ser jeg st diagnosen ikke passer mine symptomer, men ser også hvorfor jeg fikk den når ikke utredningen gikk dypt nok inn og det ble bare fort gjort. 

Anonymkode: 0aa9a...f6f

Hvilken diagnose hadde du, og hvilken diagnose mener CharGPT er riktig?

psykedeliker
Skrevet (endret)
UtakknemligDiva skrev (10 minutter siden):

Læreren gjorde det hun trodde var riktig. Hun var ikke en dårlig person. Hun hadde noen plikter. Dette var 90-2000 tallet.

UtakknemligDiva skrev (10 minutter siden):

Den tiden var det «det er din oppgave å passe inn og bli som folk flest».

Dette er bare tull, og det vet du like godt som meg.

Endret av psykedeliker
UtakknemligDiva
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Hvilken diagnose hadde du, og hvilken diagnose mener CharGPT er riktig?

har ikke spurt chatgpt hvilken diagnose som er riktig. Har det som nå kalles autismespekterforstyrrelser. Hadde ikke gjort noe å bare få adhd, eller mye annet, men typisk meg å få sånne kjedelige mer treige ting. 

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Dette er bare tull, og det vet du like godt som meg.

Hun gjorde det neppe for å være slem. Hun trodde dette var det som var riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...