Gå til innhold

Migrene og nedtrapping.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren fra kommunen virket skeptisk til at jeg trapper ned risperidon og hun har kjent meg siden barna vokste opp, hun lurte på om jeg skulle over på noe ant. Skal jo ikke det men hun sa jeg måtte snakke med fact om det, har jo migrene hver dag og måtte opp i natt og ta medisiner. Bale det der, er det en overgang? føler meg sliten men det er ikke akkurat noe nytt da og jeg har jo utfordringer med foreldrene mine, stakkars dem. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Sykepleieren fra kommunen virket skeptisk til at jeg trapper ned risperidon og hun har kjent meg siden barna vokste opp, hun lurte på om jeg skulle over på noe ant. Skal jo ikke det men hun sa jeg måtte snakke med fact om det, har jo migrene hver dag og måtte opp i natt og ta medisiner. Bale det der, er det en overgang? føler meg sliten men det er ikke akkurat noe nytt da og jeg har jo utfordringer med foreldrene mine, stakkars dem. 

Spør psykiateren som har anbefalt deg nedtrapping 

Anonymkode: 3465e...22b

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spør psykiateren som har anbefalt deg nedtrapping 

Ja skal gjøre det. 

stjernestøv
Skrevet

Men nå gikk det fint i dag helt til min far ringte med surret sitt, måtte jo ringe sykehjemmet igjen men hun sa de hadde full kontroll. Får stole på det da, han sier så mye rart. Men faen nå kjenner jeg det i hodet. 

stjernestøv
Skrevet

Vernepleieren lurte på om migrenen hadde med forkjølelsen å gjøre og det kan godt hende, jeg har ikke fått psykotiske symptomer. Hun sa jeg kunne fortsette med 1 mg en stund til eller gå ned til en halv, måtte ta det i mitt tempo. 

stjernestøv
Skrevet

Det trodde ikke mannen, han tror jeg får migrene fordi jeg sitter foran en skjerm hele dagen. Og nå fikk jeg det igjen, kan stemme det og. Men sykepleieren sier jeg alltid myser og det gjør jeg, er veldig lyssky. Det tror jeg har med migrene å gjøre. Vet ikke hvor lenge jeg skal fortsette med 1 mg. 

AnonymBruker
Skrevet

Lysskyhet er et vanlig migrenesymptom. Forkjølelse har ikke så mye med migrene å gjøre. Ikke skjerm heller. Det er ikke din skyld at du får migrene. Det er en nevrologisk anfallssykdom som kommer og går mye som den vil. Ikke let etter hundre årsaker men sørg for å være godt medisinert. Har du ofte nok anfall skal du ha forebyggende medisiner. Har du det?

Anonymkode: 22fe0...349

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lysskyhet er et vanlig migrenesymptom. Forkjølelse har ikke så mye med migrene å gjøre. Ikke skjerm heller. Det er ikke din skyld at du får migrene. Det er en nevrologisk anfallssykdom som kommer og går mye som den vil. Ikke let etter hundre årsaker men sørg for å være godt medisinert. Har du ofte nok anfall skal du ha forebyggende medisiner. Har du det?

Ok. Da vet jeg det. Har bare relpax og paracet, har tenkt lenge på å få noe forebyggende mot det siden det er så ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (46 minutter siden):

Ok. Da vet jeg det. Har bare relpax og paracet, har tenkt lenge på å få noe forebyggende mot det siden det er så ofte. 

Så gjør det da?! 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så gjør det da?! 

Ja det er bare et styr å komme seg til lege. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Hvis du har mer enn tre anfall i måneden, så bør du starte med forebyggende. Paracet er ikke effektiv mot migrene. Det finnes også andre anfallsmedisiner som kan være verdt å prøve ut hvis du ikke har gjort det, slik at du har et par å variere mellom eller kanskje finne en som fungerer bedre enn den du har nå. Det er viktig å behandle migrene godt for at den ikke skal bli verre og vanskeligere å behandle. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har mer enn tre anfall i måneden, så bør du starte med forebyggende. Paracet er ikke effektiv mot migrene. Det finnes også andre anfallsmedisiner som kan være verdt å prøve ut hvis du ikke har gjort det, slik at du har et par å variere mellom eller kanskje finne en som fungerer bedre enn den du har nå. Det er viktig å behandle migrene godt for at den ikke skal bli verre og vanskeligere å behandle. 

Men det hjelper med relpax og paracet, eller hjelper bare relpax? Ok, skal spørre etter noe forebyggende, hva anbefaler du? 

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Men det hjelper med relpax og paracet, eller hjelper bare relpax? Ok, skal spørre etter noe forebyggende, hva anbefaler du? 

Stress kan gjøre migrenen verre og du har jo mye stress med familien din nå.  Noe du kan gjøre for å skjerme deg litt? Vet det er en vanskelig situasjon du står i altså.

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Stress kan gjøre migrenen verre og du har jo mye stress med familien din nå.  Noe du kan gjøre for å skjerme deg litt? Vet det er en vanskelig situasjon du står i altså.

Ja det er jo mye stress, har tenkt på at det er det og som er årsaken. Vet i grunn ikke hva jeg kan gjøre. 

stjernestøv
Skrevet

Kan 1 mg ha så mye å si at det holder borte psykose? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Kan 1 mg ha så mye å si at det holder borte psykose? 

Når har du neste time med psykiater?

Anonymkode: 01d57...1dc

stjernestøv
Skrevet

Når har du neste time med psykiater?

Har ikke noen ny time med han nå men vernepleieren var her i dag, hun sa jeg kunne fortsette med 1 mg eller ta en halv. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Har ikke noen ny time med han nå men vernepleieren var her i dag, hun sa jeg kunne fortsette med 1 mg eller ta en halv. 

Har du bestemt deg for hva du vil gjøre?

stjernestøv
Skrevet

Har du bestemt deg for hva du vil gjøre?

Tar 1 mg en stund til, er litt redd for å slutte helt og. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Tar 1 mg en stund til, er litt redd for å slutte helt og. 

Helt sikkert klokt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...