Gå til innhold

Migrene og nedtrapping.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt sikkert klokt.

Anonymkode: 01d57...1dc

Takk. Ja jeg er redd..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Men det hjelper med relpax og paracet, eller hjelper bare relpax? Ok, skal spørre etter noe forebyggende, hva anbefaler du? 

Man begynner vanligvis med noe snilt som Candesartan. Det er egentlig blodtrykksmedisin, men brukes ofte som førstevalg ved forebyggende migrenebehandling. Hvis replax+paracet fungerer ved anfall så er det jo greit å fortsette med det. Nevrologen sa til meg at det er greit å ha Paracet i bunn når man tar anfallsmedisiner. 

Anonymkode: 22fe0...349

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man begynner vanligvis med noe snilt som Candesartan. Det er egentlig blodtrykksmedisin, men brukes ofte som førstevalg ved forebyggende migrenebehandling. Hvis replax+paracet fungerer ved anfall så er det jo greit å fortsette med det. Nevrologen sa til meg at det er greit å ha Paracet i bunn når man tar anfallsmedisiner. 

Ok. Vet ikke om jeg tør det siden jeg har lavt blodtrykk og tar metoprolol. Ja det fungerer, ja det var en lege som sa jeg skulle ta både ibux, relpax og paracet. Sluttet med ibux. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Vet ikke om jeg tør det siden jeg har lavt blodtrykk og tar metoprolol. Ja det fungerer, ja det var en lege som sa jeg skulle ta både ibux, relpax og paracet. Sluttet med ibux. 

Jeg har også litt lavt blodtrykk fra før men bruker den for det. Men metoprolol er også en medisin som brukes forebyggende mot migrene faktisk. Dette må nok en lege som har faktisk peiling på migrene se på. Og ikke alle har det. Du har sikkert en del medisiner å ta hensyn til. Men jeg vil bare sterkt anbefale deg å ikke droppe å gjøre noe med det, hvis det er slik at anfallene er hyppig. Og ikke på teite råd og forklaringer fra vernepleiere og venner og whatnot som ikke stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (56 minutter siden):

Takk. Ja jeg er redd..

Er du? Angrer du på nedtrappingen? Du kan alltids øke opp igjen.

Anonymkode: 01d57...1dc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...