Angstlei Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Har utviklet ett veldig irriterende tic p.g.a av angsten. Noen som vet hvordan man best angriper slikt? Er det lurt å prøve å ikke gjøre den ? Lyst til å ta dette ved roten så dette ikke blir ett vedvarende problem. 0 Siter
krøll9 Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Vanskelig å si. Hvis du ikke har tourettes eller noen type tvangslidelse så har du til dels et valg. Jeg har noen stress tics som jeg gjør ubevisst men kan stoppe når jeg er i gang med dem. Men stopper jeg det så får jeg ikke utløp for stresset, så jeg bare gjør der dersom ingen er i nærheten. Dersom noen er i nærheten og jeg setter i gang ubevisst, så stopper jeg ganske umiddelbart når jeg blir bevisst det - så litt kremt eller host for å dekke over, eller en og annen "move" som skaper litt mykere sammenheng i hva jeg nettopp gjorde 😆 Hva slags tics har du? Og hvordan kommer du frem til at det beste er å undertrykke dem? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Hvis det er type tvangstanke er det imot sin hensikt å kjempe mot. Anonymkode: 8949b...863 0 Siter
Angstlei Skrevet 19. januar Forfatter Skrevet 19. januar krøll9 skrev (3 timer siden): Vanskelig å si. Hvis du ikke har tourettes eller noen type tvangslidelse så har du til dels et valg. Jeg har noen stress tics som jeg gjør ubevisst men kan stoppe når jeg er i gang med dem. Men stopper jeg det så får jeg ikke utløp for stresset, så jeg bare gjør der dersom ingen er i nærheten. Dersom noen er i nærheten og jeg setter i gang ubevisst, så stopper jeg ganske umiddelbart når jeg blir bevisst det - så litt kremt eller host for å dekke over, eller en og annen "move" som skaper litt mykere sammenheng i hva jeg nettopp gjorde 😆 Hva slags tics har du? Og hvordan kommer du frem til at det beste er å undertrykke dem? Nei, har ingen tvangslidelse eller tourettes. Lager ett slags merkelig lyd ved utpust. Kommer nok av at angstpresset har vært stort over en god stund. Har opplevd å lage den lyden før ved mye angst, men da mindre. Gjør det mindre med andre mennesker tilstedet, men så fort jeg går på do eller er alene så lager jeg de masse. Merkelig nok har det vært mye bedre i kveld. Når jeg sitter å skriver dette har jeg ikke gjort det en eneste gang. Får vel bare ufarliggjøre det etter beste evne. Angsten leter febrilsk etter å finne på ting for å gjøre meg urolig.. 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Angstlei skrev (13 timer siden): Nei, har ingen tvangslidelse eller tourettes. Lager ett slags merkelig lyd ved utpust. Kommer nok av at angstpresset har vært stort over en god stund. Har opplevd å lage den lyden før ved mye angst, men da mindre. Gjør det mindre med andre mennesker tilstedet, men så fort jeg går på do eller er alene så lager jeg de masse. Merkelig nok har det vært mye bedre i kveld. Når jeg sitter å skriver dette har jeg ikke gjort det en eneste gang. Får vel bare ufarliggjøre det etter beste evne. Angsten leter febrilsk etter å finne på ting for å gjøre meg urolig.. Tja. Aner ikke egentlig noe om dette men tror for min egen del at det bare er et slags utløp av følelser, frustrasjon, negativ energi eller bare stress. Er vel mer en strategi for å roe ned enn å gjøre urolig, men det kan være annerledes for deg. Eneste negative er kanskje å glemme seg og gjøre det imens andre er til stede. Det er ulempe ved å ha det som "vane", men da gjelder det at "tingen" ikke er sånn helt koko. Jeg kan fint bortforklare ordet jeg bruker når det skjer hvis jeg må. Så fint at du ikke har gjort dette på en stund da du skrev. Da er du kanskje roligere? Håper det vedvarer. Skal ikke anbefale å gå eller løpe en tur for å få utløp på annen måte, fordi hver gang jeg leser eller hører dette som en slags anbefaling/løsning på psykiske problemer så får jeg lyst til å slå 😆 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.