Gå til innhold

Er det sånn at dess mer man tenker på problemer dess verre får man det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså det blir jo negativ tenkning og negativ sinnstilstand?  

Tenkte på det fordi jeg ringte en hjelpetelefon i går og vedkommende snakket til meg med sånn bekymret stemme og fokuserte mer på problemer enn jeg hadde lyst til selv. Jeg sa i fra om at jeg ikke ønsker å tenke negativt om det jeg delte, fordi jeg ikke kan gå tilbake i tid. 

Etter samtalen følte jeg meg verre og enda mer mer negativ om fremtiden. 

Etter å ha pratet med noen andre, som var mer oppløftende, som ikke hjelper deg krisemaksimere følte jeg meg bedre. 

Det er sånn som å gå til psykolog, som stakkarsliggjør deg. Blir jo bare sittende fast i tanker om at en er stakkarslig og håpløs. 

Må klare å rive en selv ut fra negativ tankespiral og tankegang, være positiv. 

Anonymkode: 91d86...eaa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli slik om det pågår over lang tid . Hold fast ved hvordan du tenker du :) Personen på hjelpelinjen er ofte prget av frivillige uten faglig bakgrunn,  da blir "hjelpen" gjerne minimal. Slike samtaler kan være helt ok for å bare være sammen med noen der og da, men har gjerne lite funksjon utover det. Trenger du mer hjelp så oppsøk fastlegen din , sjekk ut lavterskel tilbud rundt i kommunen din (der finnes gjerne flere enn man tror) . Forsøk å løft blikket som du så fint gjør selv, det kommer en dag i morgen også .

Anonymkode: e0cba...930

Skrevet

Kanskje det viktigste spørsmålet: Kan man gjøre noe med problemet eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...