AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Altså det blir jo negativ tenkning og negativ sinnstilstand? Tenkte på det fordi jeg ringte en hjelpetelefon i går og vedkommende snakket til meg med sånn bekymret stemme og fokuserte mer på problemer enn jeg hadde lyst til selv. Jeg sa i fra om at jeg ikke ønsker å tenke negativt om det jeg delte, fordi jeg ikke kan gå tilbake i tid. Etter samtalen følte jeg meg verre og enda mer mer negativ om fremtiden. Etter å ha pratet med noen andre, som var mer oppløftende, som ikke hjelper deg krisemaksimere følte jeg meg bedre. Det er sånn som å gå til psykolog, som stakkarsliggjør deg. Blir jo bare sittende fast i tanker om at en er stakkarslig og håpløs. Må klare å rive en selv ut fra negativ tankespiral og tankegang, være positiv. Anonymkode: 91d86...eaa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det kan bli slik om det pågår over lang tid . Hold fast ved hvordan du tenker du Personen på hjelpelinjen er ofte prget av frivillige uten faglig bakgrunn, da blir "hjelpen" gjerne minimal. Slike samtaler kan være helt ok for å bare være sammen med noen der og da, men har gjerne lite funksjon utover det. Trenger du mer hjelp så oppsøk fastlegen din , sjekk ut lavterskel tilbud rundt i kommunen din (der finnes gjerne flere enn man tror) . Forsøk å løft blikket som du så fint gjør selv, det kommer en dag i morgen også . Anonymkode: e0cba...930 0 Siter
nachnoo Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden Kanskje det viktigste spørsmålet: Kan man gjøre noe med problemet eller ikke? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.