𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg burde vel sikkert egentlig ta dette opp med de som følger meg opp i psykiatrien, men er litt nervøs for å bli innlagt (selv om jeg egentlig ikke tror noen blir innlagt pga bare dette da). Så spør derfor her inne i stedet for. Jeg er ganske stressa for tiden, noe som fører med seg en del uro også. Dette pga ny jobb fordi det å være sosial stresser meg veldig. Jeg føler jeg har et høyt stress nivå på jobb og ganske mye hjemme også. Føler jeg aldri får slappet ordentlig av. Så til poenget: Jeg har blitt skeptisk til ting. Kan vel si nesten litt paranoid, bare at hvis man virkelig er paranoid er man vel ikke klar over det selv? Mener jeg har fått høre det tidligere en gang. Bl.a lyder er noe jeg henger meg opp i og undrer meg over om lyden virkelig er ekte eller om det bare er i mitt hode. Eksempel på dette er at jeg hørte musikk fra naboleiligheten og på et annet tidspunkt latter utenfor vinduet. Det er jo ikke umulig eller usannsynlig at dette var ekte, men har aldri hørt musikk eller andre lyder fra naboer før. Jeg hørte også veldig tydelig noen kråker da jeg var på jobb, mulig de bare fløy veldig nært forbi vinduet, jeg vet ikke. Men viktig å få med at jeg aldri har hatt hørselshallusinasjoner tidligere. Det har vært andre hendelser også, da med at jeg tenker at x og y skjedde fordi sjefen på jobb ville teste meg, men tør ikke skrive nøyaktig hva det går ut på i tilfelle jeg skulle bli igjenkjent. Heller ikke det er helt usannsynlig. Kan legge til at jeg har vært psykotisk en gang tidligere, men det var over 10 år siden. Har diagnosene bipolar og asperger, og er godt medisinert med både litium, brintellix og abilifiy. Kan også legge til at jeg også er litt redd for å bli psykotisk, ettersom det var stress som utløste sist psykose også. Hva tenker dere, kan dette sees på som normalt pga stress eller bør jeg ta det opp med psykiatrien? Bør jeg bekymre meg for disse "symptomene" eller er det greit så lenge jeg er bevisst på dem selv? Og stemmer det at hvis man er klar over det selv at det virker paranoid så er man ikke paranoid? Endret 1 time siden av 𝚂 𝚔 𝚢 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.