munchin Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Jeg står på lavdose Litium. Vurderer å seponere denne nå som jeg nettopp har startet opp på Wellbutrin (har depresjon). Har kun hatt en hypomani. Endret 20. januar av munchin Skrivefeil 0 Siter
Vendi Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Det skal man i så fall ikke gjøre ved bipolar, siden AD aleine/som monoterapi kan gi hypomani/mani. Har jeg lært. Endret 20. januar av Vendi 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar Vendi skrev (9 minutter siden): Det skal man i så fall ikke gjøre ved bipolar, siden AD aleine/som monoterapi kan gi hypomani/mani. Har jeg lært. Det er det samme jeg har hørt, men jeg var usikker på om det gjaldt i alle tilfeller/er en "regel". 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (29 minutter siden): Jeg gjør. Har det gått fint til nå? Psykiater er enig i medisineringen din? 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar munchin skrev (Akkurat nå): Har det gått fint til nå? Psykiater er enig i medisineringen din? Tror det ja. Enig og enig. Foreslår stadig diverse AP og lithium og fyll skytsel, men det er uaktuelt. Dessuten er problemstillingen depresjon og ikke noe annet. 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (6 minutter siden): Tror det ja. Enig og enig. Foreslår stadig diverse AP og lithium og fyll skytsel, men det er uaktuelt. Dessuten er problemstillingen depresjon og ikke noe annet. Riktig. Hjelper AD deg synes du? 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (6 minutter siden): Tror det ja. Enig og enig. Foreslår stadig diverse AP og lithium og fyll skytsel, men det er uaktuelt. Dessuten er problemstillingen depresjon og ikke noe annet. Har du prøvd Litium før? Det kan hjelpe deg. 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) munchin skrev (1 minutt siden): Riktig. Hjelper AD deg synes du? Ja. Det virker slik. Men vil ikke anbefale noen å gjøre det samme. Aner jo ikke hvordan du fungerer eller hvordan du reagerer på monoterapi Ssri. Endret 20. januar av krøll9 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar munchin skrev (Akkurat nå): Har du prøvd Litium før? Det kan hjelpe deg. Hjelpe mot hva? Jeg har effekt fra AD men takk. 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (3 minutter siden): Hjelpe mot hva? Jeg har effekt fra AD men takk. Jeg mente at Litium er stemningsstabilserende og kan hjelpe deg å bli bedre fra depresjonen. Bra at du har effekt😊 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar munchin skrev (1 minutt siden): Jeg mente at Litium er stemningsstabilserende og kan hjelpe deg å bli bedre fra depresjonen. Bra at du har effekt😊 Hvorfor skal du slutte på det om du synes det er så bra? 🤔 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du slutte på det om du synes det er så bra? 🤔 Jeg vet egentlig ikke hvilken effekt Litium har på meg nå. Mulig den holder meg oppe fra alvorlig depresjon. 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) munchin skrev (7 minutter siden): Jeg vet egentlig ikke hvilken effekt Litium har på meg nå. Mulig den holder meg oppe fra alvorlig depresjon. Da høres det ikke ut som en veldig god idé å seponere. Kanskje bare be om vurdering på oppstart av AD i tillegg? Endret 20. januar av krøll9 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (1 minutt siden): Da høres det ikke ut som en veldig god idé å seponere. Kanskje bare be om vurdering på oppstart av AD i tillegg? Jeg begynte på Wellbutrin for en uke siden:) 1 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (6 minutter siden): Da høres det ikke ut som en veldig god idé å seponere. Kanskje bare be om vurdering på oppstart av AD i tillegg? Jeg er usikker på om jeg kommer til å seponere eller ei. Skulle ønske jeg kunne se frem i tid😉 0 Siter
krøll9 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar munchin skrev (1 minutt siden): Jeg er usikker på om jeg kommer til å seponere eller ei. Skulle ønske jeg kunne se frem i tid😉 Se bakover i tid og se hva du kanskje risikerer 🤷♀️ 0 Siter
munchin Skrevet 20. januar Forfatter Skrevet 20. januar krøll9 skrev (6 minutter siden): Se bakover i tid og se hva du kanskje risikerer 🤷♀️ Må tenke litt. Står bare på lavdose Litium. Tankene mine kretser rundt om det er noe virkning/poeng i det. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Høres litt risky ut? Men har lest her et sted at man kan bare ta sovemedisin/antipsykotika ved hypomani. Og resten av tiden trenger man bare noe mot depresjon. 0 Siter
nachnoo Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Jeg tenker at det er to forutsetninger for å kun bruke AD ved BP2. 1. Man her en nær person som man møter stort sett hver dag (eksempel partner), OG at man stoler mer på dennes vurderinger enn på egne vurderinger av seg selv. Dette slik at når partner sier at nå er du på vei inn i hypomani, så tar man det alvorlig og setter inn avtalte tiltak. 2. Man har dempende medisin liggende hjemme slik at man raskt kan sette i verk tiltak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.