Gå til innhold

Benektning som mestringsstrategi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer litt på hva dere tenker om dette.

Jeg ble akuttinnlagt pga depresjon på fredag. Har vært dårlig i to-tre uker. Mandag kveld bestemte jeg meg for å be om utskrivelse på onsdag (ingen behandler tilstede tirsdag) Så tirsdag morgen våkner jeg opp uten noen symptomer. Hele dagen går uten symptomer. Jeg er nesten friskere enn normalt.

Så når jeg la meg i kveld tenkte jeg at dette var litt rart. Dette er ikke første gang det skjer. Det har skjedd veldig mange ganger at jeg dagen før utskrivelse er plutselig blitt "frisk".

Så tenkte jeg på at behandler på poliklinikken sier at han opplever at jeg bruker benektning som min største mestringsstrategi. Er det det som skjer dagen før utskrivelse? At benektningen skrur seg på? Jeg er ikke syk, liksom, dette kommer til å gå strålende. Var det det som skjedde idag? Poliklinisk behandler sier at jeg benekter og benekter helt til jeg kollapser.

Hva tenker dere? 

Endret av Fru2020

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...