AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Jeg mener etter å ha hatt kontakt med dps i ett års tid. Der en blir på en måte satt i bås om å være sårbar og behandlet etter satt diagnose. Etter en stund så tror man på det selv at man kanskje bare skal akseptere å gå fra en karriere til å være på tiltak på kiwi fordi det er for det beste. Når man ønsker å føle seg som kompetent sterk voksen. Hvordan fjerner man seg fra den " du er for sårbar til noe følelsen? ". Hos meg har den klisteret seg fast, men er uønsket. Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
nachnoo Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar For meg er det naturlig å tenke at det er en sammenheng mellom det man får til i RL og den følelse man har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar nachnoo skrev (37 minutter siden): For meg er det naturlig å tenke at det er en sammenheng mellom det man får til i RL og den følelse man har. Problemet er bare at jeg legger for mye vekt på hva andre måtte mene. Adopterer det nesten. Vingler mellom å føle meg selvsikker og så tankene til andre og den pletten jeg nå har fått. Spesielt når jeg sitter alene i egne tanker, kommer tankene opp om at ingen har troa på meg og jeg er dum. Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet er bare at jeg legger for mye vekt på hva andre måtte mene. Adopterer det nesten. Vingler mellom å føle meg selvsikker og så tankene til andre og den pletten jeg nå har fått. Spesielt når jeg sitter alene i egne tanker, kommer tankene opp om at ingen har troa på meg og jeg er dum. Anonymkode: 6a0be...7f5 Hvem mener dette? Vanlige folk, eller hjelpere? Anonymkode: bdafb...87a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem mener dette? Vanlige folk, eller hjelpere? Anonymkode: bdafb...87a Ikke vanlige folk nei. De fleste ser på meg som sterk og flink og normal. Det er de jeg har møtt i helsevesenet (psykiatri)som får meg til å ikke føle meg det. Det er mulig det er fordi jeg er åpen med de om alt. Vært tydeligvis for åpen. Men jeg fikk jo ting til før til tross. Det er veldig mange som sier jeg er sterk. Men vært sterk for lenge og ble syk. Nå syns jeg det er på tide å være sterk igjen. Men vanskelig å rive seg løs fra følelsen at man er svak. At de (egentlig) ikke har troa. Nå har jeg to diagnoser og den ene tror jeg er ikke rett, men ok. Så skal jeg tro at jeg skal klare noe som helst med to alvorlige diagnoser? Hender det at folk med to alvorlige diagnoser får mye til allikevel? Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er de jeg har møtt i helsevesenet (psykiatri)som får meg til å ikke føle meg det. Det er bare du selv som styrer dine egne følelser. Men det kan hende noen i helsevesenet ordlegger seg dårlig, det er noe annet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar psykedeliker skrev (54 minutter siden): Det er bare du selv som styrer dine egne følelser. Men det kan hende noen i helsevesenet ordlegger seg dårlig, det er noe annet. Det kan være vanskelig til tider. Har følt meg ganske umyndiggjort slik ting ble. Bedre nå da nåt jeg har fått de på avstand. En gang fortalte jeg en sykepleier hva jeg jobber med. Når jeg fortalte sa hun " men har du kompetansen som trengs til det da?" Selvfølgelig har jeg det, jeg er ikke så sprø at jeg begynner med noe vanskelig uten å ha kompetanse. Syns det var merkelig spørsmål. Men med min nye diagnose så blir jo det også en mulighet. Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig har jeg det, jeg er ikke så sprø at jeg begynner med noe vanskelig uten å ha kompetanse. Syns det var merkelig spørsmål. Men med min nye diagnose så blir jo det også en mulighet. Hva mener du med dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar psykedeliker skrev (38 minutter siden): Hva mener du med dette? Ikke stygt ment men overdreven selvtillit og vurdering av egne evner er en del av diagnosen. Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke stygt ment men overdreven selvtillit og vurdering av egne evner er en del av diagnosen. Kompetanse er noe man har eller ikke har, det har ingenting med vurdering av egne evner å gjøre. 0 Siter
nachnoo Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Hvordan kommer man ut av en mindset om å være en psykiatrisk case? Vil tro det forsvinner når man kommer seg ut av psykiatrien. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar psykedeliker skrev (2 timer siden): Kompetanse er noe man har eller ikke har, det har ingenting med vurdering av egne evner å gjøre. Du har selvfølgelig rett. Men kanskje jeg har oppnådd alt fordi jeg var så høy på meg sjøl og skulle trodd mindre på egne evner fordi jeg egentlig er ikke så smart. Lol Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
krøll9 Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Føler meg bare rar akkurat den dagen jeg har time på DPS, ellers glemmer jeg at det er en sak - i alle fall nå for tiden. Har så mange andre roller å gå inn i. Litt vanskeligere å glemme det når man er deprimert, sykemeldt osv. Å være på dette forumet er også en slags påminner, så burde vel la være å skrive her men klarer ikke la være. Det er liksom ting som er normale her som ellers ikke ville blitt akseptert føler jeg - men å ikke bli del av en slags kultur der psykiatri er en del av greia hadde kanskje vært bedre for å glemme. Hvilke andre ting er del av livet ditt enn timer på dps? Om du har andre ting, gå opp i dem. Har du ingen andre roller, interesser eller greier så må du finne dem, eventuelt bli sterkere og friskere først. Det kan jo være det og. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar krøll9 skrev (17 minutter siden): Føler meg bare rar akkurat den dagen jeg har time på DPS, ellers glemmer jeg at det er en sak - i alle fall nå for tiden. Har så mange andre roller å gå inn i. Litt vanskeligere å glemme det når man er deprimert, sykemeldt osv. Å være på dette forumet er også en slags påminner, så burde vel la være å skrive her men klarer ikke la være. Det er liksom ting som er normale her som ellers ikke ville blitt akseptert føler jeg - men å ikke bli del av en slags kultur der psykiatri er en del av greia hadde kanskje vært bedre for å glemme. Hvilke andre ting er del av livet ditt enn timer på dps? Om du har andre ting, gå opp i dem. Har du ingen andre roller, interesser eller greier så må du finne dem, eventuelt bli sterkere og friskere først. Det kan jo være det og. Du har rett, problemet er manglen på distraksjoner og ensomhet. Jeg hadde andre roller før, men ikke nå. Flyttet også et sted der jeg ikke kjenner noen. Har jobb da, men det var sist en grunn til at jeg ble syk. Var bare meg og jobben, meg og jobben hele tiden dag ut og dag inn, og mye stress, så turte ikke legge vekk jobben, nå er det meg og jobben, men kommer ikke til å la jobben ta over mitt liv. Nekter, fordi jeg vet jeg blir syk av det. Trenger andre distraksjoner. Helst noe positivt, kanskje en kjæreste emne eller en klubb jeg ikke er interessert i. Er vel på et vis sosialt utsultet, samtidig som jeg er introvert og blir sliten av for mye sosial aktivitet. Anonymkode: 6a0be...7f5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.