munchin Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Jeg har hatt en hypomani, ifølge psykiater. Etterfulgt av alvorlig depresjon. Jeg får ikke helt til å tro på at jeg har bipolar lidelse. Andre som strever med tankegangen? Nå har jeg nettopp startet opp på Wellbutrin og tenker at jeg vil av Litium (står på lavdose), men er usikker. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Ja, har tenkt det av og til i normale perioder (som dominerer). Så blir jeg hypoman eller deprimert og tenker, ok, jeg har det. Hva slags dose Litium tar du når du står på lavdose, om jeg kan spørre? 0 Siter
munchin Skrevet 21. januar Forfatter Skrevet 21. januar Drømmeautomat skrev (5 minutter siden): Ja, har tenkt det av og til i normale perioder (som dominerer). Så blir jeg hypoman eller deprimert og tenker, ok, jeg har det. Hva slags dose Litium tar du når du står på lavdose, om jeg kan spørre? Jeg vet at man kun trenger en hypoman episode etterfulgt av depresjon for å kvalifisere for lidelsen. Men jeg kan liksom ikke se for meg å bli hypoman noen gang igjen. Jeg er langvarig deprimert da. Jeg bruker 3×42 mg Litium nå. Brukte 6×42 mg tidligere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Det hender jo faktisk at de av og til setter feil diagnoser. Hvem vil ha en diagnose der det inngår medisiner med tildels fæle bivirkninger og én i tillegg blir behandlet som potensielt ustabil 24/7. Kunne godt levd med å ha en annen diagnose, selv om det var feil og bare slått meg til ro, glemt at jeg har den, men ikke med denne. Kanskje det bare kommer frem mer tydelig, fordi flere med bipolar klager høyt over det, siden diagnosen inngår på en måte å bli kontrollert i større grad. Jeg syntes det ble ubehagelig at min terapeut reagerte plutselig annerledes (kunne lurt på om det er hun som er paranoid). Jeg har null symptomer og konstant mas fra hennes side, for å sikre at jeg ikke ble manisk i løpet av jula. Ja da, klarer faktisk å passe på meg selv med sånt. Trenger ikke konstant bekymret mas. Jeg sa ifra om dette men det ble ikke bedre. Så syns jeg ting begynte å bli blåst over alle proporsjoner. Slikt som med venner eller andre ikke ble reagerte på, begynte hun å reagere på. I tillegg til all denne irritasjonen, har jeg personlig ikke det riktige symptombilde og har ikke noe i min slekt heller. Alle de som kjenner meg best sier : dette hørtes ikke ut som deg. Så jeg tror ikke på min diagnose. Om det er riktig ville blitt overrasket, men ikke helt umulig. Anonymkode: 95309...04f 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Slikt som med venner eller andre ikke ble reagerte på, begynte hun å reagere på. Da får du vennene dine til å bli med i behandlingstimene og ta dette opp med henne direkte. 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jeg har hatt en hypomani, ifølge psykiater. Etterfulgt av alvorlig depresjon. Jeg får ikke helt til å tro på at jeg har bipolar lidelse. Andre som strever med tankegangen? Jeg hørte et foredrag av Calabrese - en av verdens mest anerkjente på behandling av BP. Han fortalte at det er først etter fjerde episode at de fleste anerkjenner at de har BP. 1 Siter
emilie321 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar munchin skrev (11 timer siden): Jeg har hatt en hypomani, ifølge psykiater. Etterfulgt av alvorlig depresjon. Jeg får ikke helt til å tro på at jeg har bipolar lidelse. Andre som strever med tankegangen? Nå har jeg nettopp startet opp på Wellbutrin og tenker at jeg vil av Litium (står på lavdose), men er usikker. Tenker innimellom de samme tankene, men så tenker jeg på de gangene jeg har prøvd meg uten medisiner.... da har jeg blitt syk igjen. Nå har jeg ikke hatt innleggelse på vel 16år, men har svigningene selvom de blir mindre og mindre. Det har nok noe med levemåte og at jeg går på riktige medisiner. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar psykedeliker skrev (1 time siden): Da får du vennene dine til å bli med i behandlingstimene og ta dette opp med henne direkte. Det er sant, men går ikke siden jeg sluttet hos vedkommende terapeut. Anonymkode: 95309...04f 0 Siter
frosken Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar nachnoo skrev (1 time siden): Jeg har hatt en hypomani, ifølge psykiater. Etterfulgt av alvorlig depresjon. Jeg får ikke helt til å tro på at jeg har bipolar lidelse. Andre som strever med tankegangen? Jeg hørte et foredrag av Calabrese - en av verdens mest anerkjente på behandling av BP. Han fortalte at det er først etter fjerde episode at de fleste anerkjenner at de har BP. Dette beskrives veldig godt av Kay Jamison i boka Mitt urolige sinn. Boka er ganske gammel nå, men akkurat beskrivelsen av hvordan hun erkjente at hun hadde en sykdom hun ønsket å behandle, står seg fortsatt. 1 Siter
munchin Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar nachnoo skrev (2 timer siden): Jeg har hatt en hypomani, ifølge psykiater. Etterfulgt av alvorlig depresjon. Jeg får ikke helt til å tro på at jeg har bipolar lidelse. Andre som strever med tankegangen? Jeg hørte et foredrag av Calabrese - en av verdens mest anerkjente på behandling av BP. Han fortalte at det er først etter fjerde episode at de fleste anerkjenner at de har BP. Kan man ha en hypomani og deretter depresjon og aldri svinge igjen i livet. Likevel ha diagnosen? 0 Siter
Stjerna96 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Har du fått påvist bipolar lidelse? Jeg også har hatt hypomani etterfulgt av en depresjon, skjedde mens jeg gikk hos dps. Men fikk ikke påvist bipolar lidelse selvom. 0 Siter
munchin Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar Stjerna96 skrev (11 minutter siden): Har du fått påvist bipolar lidelse? Jeg også har hatt hypomani etterfulgt av en depresjon, skjedde mens jeg gikk hos dps. Men fikk ikke påvist bipolar lidelse selvom. Ja, jeg har fått påvist lidelsen. 0 Siter
munchin Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar Stjerna96 skrev (19 minutter siden): Har du fått påvist bipolar lidelse? Jeg også har hatt hypomani etterfulgt av en depresjon, skjedde mens jeg gikk hos dps. Men fikk ikke påvist bipolar lidelse selvom. Hva var begrunnelsen til at du ikke fikk påvist lidelsen? 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar munchin skrev (9 timer siden): Kan man ha en hypomani og deretter depresjon og aldri svinge igjen i livet. Likevel ha diagnosen? Ja, helt klart. 0 Siter
munchin Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar nachnoo skrev (7 minutter siden): Ja, helt klart. Og diagnosen kan utløses av høyt, langvarig stress? Da må jeg nok bare begynne å innfinne meg med at jeg har en sykdom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar munchin skrev (5 minutter siden): Og diagnosen kan utløses av høyt, langvarig stress? Da må jeg nok bare begynne å innfinne meg med at jeg har en sykdom. Kan dere ikke heller fortsette på PM? Anonymkode: 49718...901 0 Siter
emilie321 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere ikke heller fortsette på PM? Anonymkode: 49718...901 Dette kan være interesant for andre også 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar emilie321 skrev (1 minutt siden): Dette kan være interesant for andre også Jeg tenkte på at kanskje andre også kan komme til, ts har mange spørsmål Anonymkode: 49718...901 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar munchin skrev (22 minutter siden): Og diagnosen kan utløses av høyt, langvarig stress? Da må jeg nok bare begynne å innfinne meg med at jeg har en sykdom. Pirkete: Sykdommen kan utløses av….. 0 Siter
munchin Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar nachnoo skrev (Akkurat nå): Pirkete: Sykdommen kan utløses av….. Ligger sykdommen latent i kroppen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.