AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Uker? Måneder? År? Når kan man anse seg for å være ute av skogen? Anonymkode: e9441...355 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Hvilken diagnose har du da og hva tar du litium for? Anonymkode: 554c5...f76 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken diagnose har du da og hva tar du litium for? Anonymkode: 554c5...f76 Tar det for bipolar. Anonymkode: e9441...355 0 Siter
Vendi Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Tror ikke det er noe "fasit" på det. Alt er mulig. 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) Å ta litium er som å ta på vinterdekk med pigg om vinteren. Skifter du dem ut med sommerdekk, er risikoen for å havne utenfor veien klart større. Dette varer så lenge som det er vinterføre. Jeg bruker å sammenligne BP med en vulkan. Du vet aldri når neste utbrudd kommer og hvor sterkt det blir. Så er selvsagt risikoen ved å prøve uten klart mindre ved BP2 enn ved BP1. Endret 22. januar av nachnoo 1 Siter
Vendi Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar nachnoo skrev (Akkurat nå): Å ta litium er som å ta på vinterdekk med pikk om vinteren. Skifter du dem ut med sommerdekk, er risikoen for å havne utenfor veien klart større. Dette varer så lenge som det er vinterføre. Jeg bruker å sammenligne BP med en vulkan. Du vet aldri når neste utbrudd kommer og hvor sterkt det blir. Så er selvsagt risikoen ved å prøve uten klart mindre ved BP2 enn ved BP1. 😅 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar nachnoo skrev (1 minutt siden): Å ta litium er som å ta på vinterdekk med pikk om vinteren. Skifter du dem ut med sommerdekk, er risikoen for å havne utenfor veien klart større. Dette varer så lenge som det er vinterføre. Jeg bruker å sammenligne BP med en vulkan. Du vet aldri når neste utbrudd kommer og hvor sterkt det blir. Så er selvsagt risikoen ved å prøve uten klart mindre ved BP2 enn ved BP1. Okei. Får se hvordan det går. Har bipolar 2. Anonymkode: e9441...355 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei. Får se hvordan det går. Har bipolar 2. Anonymkode: e9441...355 Hvorfor vil du seponere? Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du seponere? Anonymkode: cedab...d7a Fordi jeg tror jeg greier meg uten. Og på grunn av andre ting. Anonymkode: e9441...355 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg tror jeg greier meg uten. Og på grunn av andre ting. Anonymkode: e9441...355 Litt likt som meg da. Går du på andre medisiner? Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt likt som meg da. Går du på andre medisiner? Anonymkode: cedab...d7a En liten dose antipsykotisk og antidepressiva. Anonymkode: e9441...355 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En liten dose antipsykotisk og antidepressiva. Anonymkode: e9441...355 Har du hatt mange hypomanier? Har du bestemt deg for å slutte med Li.? Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ja hva gjør man hvis behandler ikke er villig til å hjelpe en å seponere? Blir forresten seponering verre dess lenger en går på lithium? Anonymkode: 8fd73...861 0 Siter
Marye Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jeg ble dårlig etter bare noen dager. Men behøver ikke litium lenger etter at jeg fikk leponex 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja hva gjør man hvis behandler ikke er villig til å hjelpe en å seponere? Blir forresten seponering verre dess lenger en går på lithium? Anonymkode: 8fd73...861 Hvilken begrunnelse gir behandler? Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du hatt mange hypomanier? Har du bestemt deg for å slutte med Li.? Anonymkode: cedab...d7a Ja har hatt en del hypomanier, men stoler på at antipsykotisk hindrer nye hypomanier. Er mer redd for depresjoner. Marye skrev (3 minutter siden): Jeg ble dårlig etter bare noen dager. Men behøver ikke litium lenger etter at jeg fikk leponex Satser også på at jeg ikke trenger Litium pga antipsykotisk. Anonymkode: e9441...355 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja har hatt en del hypomanier, men stoler på at antipsykotisk hindrer nye hypomanier. Er mer redd for depresjoner. Satser også på at jeg ikke trenger Litium pga antipsykotisk. Anonymkode: e9441...355 Jeg tror ikke man kan sidestille AP og Litium? Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
Marye Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja har hatt en del hypomanier, men stoler på at antipsykotisk hindrer nye hypomanier. Er mer redd for depresjoner. Satser også på at jeg ikke trenger Litium pga antipsykotisk. Anonymkode: e9441...355 Jeg går på Lamictal for depresjoner 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke man kan sidestille AP og Litium? Anonymkode: cedab...d7a Sidestiller det ikke, men AP beskytter mot hypomani. Om enn ikke like sterkt. Anonymkode: e9441...355 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sidestiller det ikke, men AP beskytter mot hypomani. Om enn ikke like sterkt. Anonymkode: e9441...355 Stemmer. Jeg fikk beskjed om at Li.er den beste antimaniske medisin. Anonymkode: cedab...d7a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.