Gå til innhold

Frykt for at noe er fysisk galt når det er psykisk og følelsen av å ikke klare mer (en rotete tråd om stress og uro)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg tror jeg kan klare å tenke at det er psykisk. Jeg kjenner fortsatt på symptomer. Men har jo som nevnt vært og er ganske stresset, så vil tro det kommer av det.

Ja, er veldig lettet for at det ikke var noe galt. Og glad for at de valgte å undersøke, det er jo lettere å slå seg til ro med at det bare er psykisk da når man vet man har blitt så grundig sjekket fysisk.

Ja men har du symptomer nå da fysisk? Eller er de blitt borte? Om du ikke merker noen symptomer da ser du hvor mye det psykiske påvirker kroppen din ved symptomer. Håper du husker dette til neste gang du blir dårlig.

Anonymkode: 609d2...72e

Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja men har du symptomer nå da fysisk? Eller er de blitt borte? Om du ikke merker noen symptomer da ser du hvor mye det psykiske påvirker kroppen din ved symptomer. Håper du husker dette til neste gang du blir dårlig.

Ja, jeg har fortsatt fysiske symptomer.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg har nå begynt å fast gjøre pusteøvelser, yoga og strekke ut, har og planer om å begynne å trene. Har så og si klart å akseptere at det er psykisk selv om jeg fortsatt har en pitteliten stemme innerst inne som sier "hva om det er fysisk?". Men har vel lært nå at psykisk kan føre til veldig fysiske symptomer. 

Da jeg var hos psykiater lurte hun på om det kunne være panikkangst, men jeg tror ikke det? For jeg har jo dette ubehaget i brystet hele tiden, mens de andre symptomene kommer og går og jeg klarer ikke helt sette det i sammenheng med noe. Synd det var siste time så jeg ikke får diskutert det noe mer.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (36 minutter siden):

Jeg har nå begynt å fast gjøre pusteøvelser, yoga og strekke ut, har og planer om å begynne å trene. Har så og si klart å akseptere at det er psykisk selv om jeg fortsatt har en pitteliten stemme innerst inne som sier "hva om det er fysisk?". Men har vel lært nå at psykisk kan føre til veldig fysiske symptomer. 

Da jeg var hos psykiater lurte hun på om det kunne være panikkangst, men jeg tror ikke det? For jeg har jo dette ubehaget i brystet hele tiden, mens de andre symptomene kommer og går og jeg klarer ikke helt sette det i sammenheng med noe. Synd det var siste time så jeg ikke får diskutert det noe mer.

Jeg har erfaring med angst selv, men ikke med panikkangst. De i omgangskretsen min som har panikkangst beskriver at det kjennes ut som om de skal dø. Er det DPS du er ferdig hos?

Anonymkode: 81993...ec6

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har erfaring med angst selv, men ikke med panikkangst. De i omgangskretsen min som har panikkangst beskriver at det kjennes ut som om de skal dø. Er det DPS du er ferdig hos?

Okei, det kjennes ikke ut som jeg skal dø, men det er ganske ubehagelig til tider. Ja, det er DPS jeg er ferdig hos.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (20 minutter siden):

Okei, det kjennes ikke ut som jeg skal dø, men det er ganske ubehagelig til tider. Ja, det er DPS jeg er ferdig hos.

Hvilke verktøy sitter du igjen med etter behandlingen? Gikk du dit lenge? Mannen min har 2 kamerater som begge lider av panikkangst. De er ofte på legevakten...tror de skal stryke med. Huff.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke verktøy sitter du igjen med etter behandlingen? Gikk du dit lenge? Mannen min har 2 kamerater som begge lider av panikkangst. De er ofte på legevakten...tror de skal stryke med. Huff.

Helt ærlig ganske få, men jeg hadde bare 3 timer før jeg ble avsluttet da. Men tipset som går igjen som jeg har fått flere ganger er pusteøvelser, og å puste helt ned i magen og ha lenger utpust enn innpust så jeg forsøker å huske å gjøre det regelmessig da. Uff, det høres kjipt ut. 

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (22 minutter siden):

Helt ærlig ganske få, men jeg hadde bare 3 timer før jeg ble avsluttet da. Men tipset som går igjen som jeg har fått flere ganger er pusteøvelser, og å puste helt ned i magen og ha lenger utpust enn innpust så jeg forsøker å huske å gjøre det regelmessig da. Uff, det høres kjipt ut. 

Vet du hvorfor du ble avsluttet så raskt?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har generell angst diagnose. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet du hvorfor du ble avsluttet så raskt?

Jeg er ikke helt sikker, men tror det var fordi jeg i hovedsak var henvist for medisiner.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som du har generell angst diagnose. 

Ja? Vet du hva, det kan godt hende. Har brukt litt tid på å lese meg opp nå og kan kjenne meg igjen i en god del. Jeg har jo vegret meg for å kalle det jeg sliter med for angst for jeg tenker det kanskje ikke er alvorlig nok, men begynner å innse nå at jeg kanskje kan begynne å kalle det for angst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...