Vendi Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette.. Jeg har i syv måneder vært irritert på en psykiater som seponerte Quetiapin mot min vilje. Den gang da jeg gikk på det hadde jeg god effekt på søvn og uro i inntil 100 mg. Gleden var derfor stor da den nye fastlegen skrev ut Quetiapin til meg på mandag. Men så virker den plutselig dårlig? Jeg kan bli litt trøtt, men den tungheten som har pleid å følge med har uteblitt. Den savner jeg litt faktisk. For sånn som det er nå merker jeg ingen forskjell på det og Atarax, som jeg tok inntil nylig. Hva kan årsaken være til dårligere effekt? Det er jo som sagt mange måneder siden sist jeg gikk på det. Kanskje har det sammenheng med at jeg har vært litt mer "aktivert" enn vanlig denne uka her. ? Må/bør jeg opp i dose? Endret 23. januar av Vendi 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (10 minutter siden): Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette.. Jeg har i syv måneder vært irritert på en psykiater som seponerte Quetiapin mot min vilje. Den gang da jeg gikk på det hadde jeg god effekt på søvn og uro i inntil 100 mg. Gleden var derfor stor da den nye fastlegen skrev ut Quetiapin til meg på mandag. Men så virker den plutselig dårlig? Jeg kan bli litt trøtt, men den tungheten som har pleid å følge med har uteblitt. Den savner jeg litt faktisk. For sånn som det er nå merker jeg ingen forskjell på det og Atarax, som jeg tok inntil nylig. Hva kan årsaken være til dårligere effekt? Det er jo som sagt mange måneder siden sist jeg gikk på det. Kanskje har det sammenheng med at jeg har vært litt mer "aktivert" enn vanlig denne uka her. ? Må/bør jeg opp i dose? Da du gikk forrige gang på medisinen, var det da quetiapin eller var det seroquel du brukte da? jeg spør fordi jeg merker dårlig effekt på quetiapin men seroquel funker veldig godt på meg for søvn. Vi er noen som reagerer veldig på de små ulikhetene på preperatene, for selv om det er samme virkestoffet i begge, så er det små forskjeller som kan utgjøre forskjellene av virkningene på dem. Anonymkode: 512c1...74a 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da du gikk forrige gang på medisinen, var det da quetiapin eller var det seroquel du brukte da? jeg spør fordi jeg merker dårlig effekt på quetiapin men seroquel funker veldig godt på meg for søvn. Vi er noen som reagerer veldig på de små ulikhetene på preperatene, for selv om det er samme virkestoffet i begge, så er det små forskjeller som kan utgjøre forskjellene av virkningene på dem. Anonymkode: 512c1...74a Skjønner. Det var Quetiapin den gangen også. Jeg kaller det Seroquel og Quetiapin litt om hverandre, men det er Quetiapin som står på esken. Men kanskje jeg burde prøve Seroquel i stedet da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (2 timer siden): Skjønner. Det var Quetiapin den gangen også. Jeg kaller det Seroquel og Quetiapin litt om hverandre, men det er Quetiapin som står på esken. Men kanskje jeg burde prøve Seroquel i stedet da. Ja det kan hende seroquel virker bedre på deg enn Q gjør. Vet om flere som merker forskjellene på de preperatene. Anonymkode: 512c1...74a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Jeg vet ikke, gikk på det i 12 år, så sluttet det plutselig å virke og jeg tok seroquel. Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke, gikk på det i 12 år, så sluttet det plutselig å virke og jeg tok seroquel. Anonymkode: e1721...eba Så da fikk du samme effekt som tidligere? Interessant. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (1 minutt siden): Så da fikk du samme effekt som tidligere? Interessant. Tidligere? Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidligere? Anonymkode: e1721...eba Ja, etter hva jeg forstod på deg så hadde du tatt Quetiapin i 12 år med effekt, før det plutselig ikke hadde effekt lenger. Derfor gikk du over til Seroquel. Og da lurer jeg på om Seroquel gir deg samme effekt som Quetiapin gjorde den gangen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (2 minutter siden): Ja, etter hva jeg forstod på deg så hadde du tatt Quetiapin i 12 år med effekt, før det plutselig ikke hadde effekt lenger. Derfor gikk du over til Seroquel. Og da lurer jeg på om Seroquel gir deg samme effekt som Quetiapin gjorde den gangen. Nei nei, tok quetiapin føst i mange år, litt usikker hvor mange, men når de begynte med den røde teva tabletten reagerte jeg på den, så tok seroquel resten ( flere år). Tok hele veien kvetiapin, altså kanskje de siste fire år? med seroquel. Men slutta å funke likevel. Var på 100 mg. Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei nei, tok quetiapin føst i mange år, litt usikker hvor mange, men når de begynte med den røde teva tabletten reagerte jeg på den, så tok seroquel resten ( flere år). Tok hele veien kvetiapin, altså kanskje de siste fire år? med seroquel. Men slutta å funke likevel. Var på 100 mg. Anonymkode: e1721...eba Fikk da rebound insomnia. Verste jeg har opplevd, det ødela livet mitt, jeg sov ikke, følte jeg måtte slutte på jobben og sluttet. Når jeg egentlig burde blitt sykemeldt. Deretter har livet mitt vært bare kaos. Prøvd å gripe tak i et liv, som har bare blitt mer og mer tatt fra meg. Men jeg tror det er mulig det slutta å funke for meg, fordi jeg hadde gått på det så lenge. Hadde også mye stress som kunne ha påvirket. Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei nei, tok quetiapin føst i mange år, litt usikker hvor mange, men når de begynte med den røde teva tabletten reagerte jeg på den, så tok seroquel resten ( flere år). Tok hele veien kvetiapin, altså kanskje de siste fire år? med seroquel. Men slutta å funke likevel. Var på 100 mg. Anonymkode: e1721...eba Ok, da skjønner jeg. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk da rebound insomnia. Verste jeg har opplevd, det ødela livet mitt, jeg sov ikke, følte jeg måtte slutte på jobben og sluttet. Når jeg egentlig burde blitt sykemeldt. Deretter har livet mitt vært bare kaos. Prøvd å gripe tak i et liv, som har bare blitt mer og mer tatt fra meg. Men jeg tror det er mulig det slutta å funke for meg, fordi jeg hadde gått på det så lenge. Hadde også mye stress som kunne ha påvirket. Anonymkode: e1721...eba Så leit å høre. Har du fått noe hjelp for dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (2 minutter siden): Ok, da skjønner jeg. Så leit å høre. Har du fått noe hjelp for dette? Ja til slutt nåt jeg ble helt utbrent fra ny jobb og lå suicidal. Men tok et par år med uro.. Det jeg syns var kjipest er at legene virka ikke til å forstå alvoret med hensyn til søvnproblemene. Men jeg må bygge opp livet selv nå. Blir ikke lett, men jeg er positiv. Mista alt, men positiv. Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja til slutt nåt jeg ble helt utbrent fra ny jobb og lå suicidal. Men tok et par år med uro.. Det jeg syns var kjipest er at legene virka ikke til å forstå alvoret med hensyn til søvnproblemene. Men jeg må bygge opp livet selv nå. Blir ikke lett, men jeg er positiv. Mista alt, men positiv. Anonymkode: e1721...eba Huff... 😕 Ja, søvn er utrolig viktig å ha på plass. Det er dessverre ikke alle leger som skjønner det. Høres forferdelig ut å ha mistet alt.. men godt du er positiv da, masse lykke til! ❤️ 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (36 minutter siden): Huff... 😕 Ja, søvn er utrolig viktig å ha på plass. Det er dessverre ikke alle leger som skjønner det. Høres forferdelig ut å ha mistet alt.. men godt du er positiv da, masse lykke til! ❤️ Av og til føler jeg at hjernen min er bare blitt til potetmos. Takk snille du❤️ Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Sokk Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Vendi skrev (7 timer siden): Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette.. Jeg har i syv måneder vært irritert på en psykiater som seponerte Quetiapin mot min vilje. Den gang da jeg gikk på det hadde jeg god effekt på søvn og uro i inntil 100 mg. Gleden var derfor stor da den nye fastlegen skrev ut Quetiapin til meg på mandag. Men så virker den plutselig dårlig? Jeg kan bli litt trøtt, men den tungheten som har pleid å følge med har uteblitt. Den savner jeg litt faktisk. For sånn som det er nå merker jeg ingen forskjell på det og Atarax, som jeg tok inntil nylig. Hva kan årsaken være til dårligere effekt? Det er jo som sagt mange måneder siden sist jeg gikk på det. Kanskje har det sammenheng med at jeg har vært litt mer "aktivert" enn vanlig denne uka her. ? Må/bør jeg opp i dose? Jeg sover stort sett godt med quetiapin. Men jeg kan også ha problemer med å sovne, eller ha dårlige netter, dersom jeg er overaktivert eller stressa. Så det kan kanskje hende du har «dårlig effekt» nå fordi du er litt mer aktivert enn vanlig. Atarax er et antihistamin, så det at du er tilvendt denne effekten, kan vel også bidra til at du føler mindre endring med quetiapin. 0 Siter
Vendi Skrevet 23. januar Forfatter Skrevet 23. januar Sokk skrev (50 minutter siden): Jeg sover stort sett godt med quetiapin. Men jeg kan også ha problemer med å sovne, eller ha dårlige netter, dersom jeg er overaktivert eller stressa. Så det kan kanskje hende du har «dårlig effekt» nå fordi du er litt mer aktivert enn vanlig. Atarax er et antihistamin, så det at du er tilvendt denne effekten, kan vel også bidra til at du føler mindre endring med quetiapin. Takk for godt svar. Synes det høres veldig riktig ut 0 Siter
Vendi Skrevet 24. januar Forfatter Skrevet 24. januar Merkelig nok sovnet jeg helt greit i går, og hadde mange timers god søvn i natt. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Vendi skrev (22 minutter siden): Merkelig nok sovnet jeg helt greit i går, og hadde mange timers god søvn i natt. Ja det kan variere litt, det gjør det her og selv om jeg tar medisiner. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Vendi skrev (5 timer siden): Merkelig nok sovnet jeg helt greit i går, og hadde mange timers god søvn i natt. Så bra 🙂 Anonymkode: e1721...eba 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.