Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette..

Jeg har i syv måneder vært irritert på en psykiater som seponerte Quetiapin mot min vilje. Den gang da jeg gikk på det hadde jeg god effekt på søvn og uro i inntil 100 mg. Gleden var derfor stor da den nye fastlegen skrev ut Quetiapin til meg på mandag. Men så virker den plutselig dårlig? Jeg kan bli litt trøtt, men den tungheten som har pleid å følge med har uteblitt. Den savner jeg litt faktisk. For sånn som det er nå merker jeg ingen forskjell på det og Atarax, som jeg tok inntil nylig. 

Hva kan årsaken være til dårligere effekt? Det er jo som sagt mange måneder siden sist jeg gikk på det. Kanskje har det sammenheng med at jeg har vært litt mer "aktivert" enn vanlig denne uka her. ?

Må/bør jeg opp i dose?

Endret av Vendi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vendi skrev (10 minutter siden):

Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette..

Jeg har i syv måneder vært irritert på en psykiater som seponerte Quetiapin mot min vilje. Den gang da jeg gikk på det hadde jeg god effekt på søvn og uro i inntil 100 mg. Gleden var derfor stor da den nye fastlegen skrev ut Quetiapin til meg på mandag. Men så virker den plutselig dårlig? Jeg kan bli litt trøtt, men den tungheten som har pleid å følge med har uteblitt. Den savner jeg litt faktisk. For sånn som det er nå merker jeg ingen forskjell på det og Atarax, som jeg tok inntil nylig. 

Hva kan årsaken være til dårligere effekt? Det er jo som sagt mange måneder siden sist jeg gikk på det. Kanskje har det sammenheng med at jeg har vært litt mer "aktivert" enn vanlig denne uka her. ?

Må/bør jeg opp i dose?

Da du gikk forrige gang på medisinen, var det da quetiapin eller var det seroquel du brukte da? jeg spør fordi jeg merker dårlig effekt på quetiapin men seroquel funker veldig godt på meg for søvn. Vi er noen som reagerer veldig på de små ulikhetene på preperatene, for selv om det er samme virkestoffet i begge, så er det små forskjeller som kan utgjøre forskjellene av virkningene på dem. 

Anonymkode: 512c1...74a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da du gikk forrige gang på medisinen, var det da quetiapin eller var det seroquel du brukte da? jeg spør fordi jeg merker dårlig effekt på quetiapin men seroquel funker veldig godt på meg for søvn. Vi er noen som reagerer veldig på de små ulikhetene på preperatene, for selv om det er samme virkestoffet i begge, så er det små forskjeller som kan utgjøre forskjellene av virkningene på dem. 

Anonymkode: 512c1...74a

Skjønner. Det var Quetiapin den gangen også. Jeg kaller det Seroquel og Quetiapin litt om hverandre, men det er Quetiapin som står på esken. Men kanskje jeg burde prøve Seroquel i stedet da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...