Gå til innhold

Bør vi som har diagnoser egentlig date, eller bør heller bare lære å være alene for alltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Everybody skrev (1 minutt siden):

Kan menn ha sånne krav? En ufør mann med psykiatrisk diagnose med krav til en kvinne som er i full jobb og normal?

Krav og krav. Alle kan vel ha ønsker og preferanser for en partner. Om ønskene blir oppfylt er noe annet, men ønske og foretrekke kan man gjøre hva som helst. 

Selv tror jeg at jeg hadde hatt et sunnere forhold med en a4 mann, men merker at jeg synes mange er kjedelige og vanskelig å bonde med dersom de ikke tenderer til å tenke litt annerledes. Jeg kan få vanlige menn men orker ikke den kjedelige tenkemåten. Problemet med å tiltrekkes menn som har lignende eller andre "avvikende trekk" er at vi lever i en slags fantasiverden som ikke er veldig bærekraftig i en vanlig hverdag eller at mannen da er typisk intelligent, emosjonelt utilgjengelig men fungerende, eller emosjonelt til stede (kanskje til og med top much for min smak) men lite fungerende og med for lav selvtillit. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Everybody skrev (13 minutter siden):

Kan menn ha sånne krav? En ufør mann med psykiatrisk diagnose med krav til en kvinne som er i full jobb og normal?

Det kommer an på funksjonsnivået - ikke diagnosen. Om mannen/kvinnen kun oppholder seg i sofaen mens den andre parten er på jobb, vil det bli et irritasjonsmoment. Det naturlige er at den parten som ev. er hjemme, gjør mest i huset, stiller med middag når jobbdagen er slutt etc. Om den som jobber både må lage middag og gjøre husarbeid, tror jeg dessverre at mistrivselen vil knekke forholdet.

Krangling om husarbeid, handler ofte om uttrykk for at "jeg blir sett for lite i forholdet - kan du være så snill å investere litt mer?".

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Psykiske plager er så mye forskjellig, noen merker det bare selv, andre blir sterkt eksentriske og litt uberegnelige. De som har frisk me partnere er vel de som stort sett merker det mest selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...