Gå til innhold

Journalnotat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette står i slutten av mitt forrige journalnotat. Slutter i behandling neste måned. Men hva betyr det som står her? Akkurat slik står det. Betyr det at jeg kanskje ikke får en avsluttende time eller hva? Vi har avtalt dette tidspunktet for en uke siden. Skal jeg få beskjed hvis timen ikke skjer???

"Han ønsker avsluttende time 11.02.26 kl. 10:00. Gir timen etter at jeg snakker med min veileder og seksjonsleder."

Anonymkode: c05bd...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette står i slutten av mitt forrige journalnotat. Slutter i behandling neste måned. Men hva betyr det som står her? Akkurat slik står det. Betyr det at jeg kanskje ikke får en avsluttende time eller hva? Vi har avtalt dette tidspunktet for en uke siden. Skal jeg få beskjed hvis timen ikke skjer???

"Han ønsker avsluttende time 11.02.26 kl. 10:00. Gir timen etter at jeg snakker med min veileder og seksjonsleder."

Du forholder deg til tidspunktet som dere har avtalt, HVIS dere har avtalt noe og du ikke bare har fremmet et ønske.

Anonymkode: be64b...8cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du forholder deg til tidspunktet som dere har avtalt, HVIS dere har avtalt noe og du ikke bare har fremmet et ønske.

Vi avtalte så behandler måtte gitt meg beskjed dersom noe ble endret. Men jeg lurer på om dette betyr at man vurderte om jeg skulle få en siste time eller ikke? Er det slik at behandler har fått godkjenning til å liksom bevilge en siste time fra sin leder eller er det at vedkommende skal snakke med lederen før denne timen?? Skjønner ikke. Men mentalt er jeg ferdig med hele DPS så jeg kommer nok til å ringe inn og avlyse til mandag i god tid innen avtalen i februar. Men jeg lurer allikevel på hva notatet kan bety. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi avtalte så behandler måtte gitt meg beskjed dersom noe ble endret. Men jeg lurer på om dette betyr at man vurderte om jeg skulle få en siste time eller ikke? Er det slik at behandler har fått godkjenning til å liksom bevilge en siste time fra sin leder eller er det at vedkommende skal snakke med lederen før denne timen?? Skjønner ikke. Men mentalt er jeg ferdig med hele DPS så jeg kommer nok til å ringe inn og avlyse til mandag i god tid innen avtalen i februar. Men jeg lurer allikevel på hva notatet kan bety. 

Kan du ikke bare spørre den det gjelder i siste time?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare spørre den det gjelder i siste time?

Nei. Ser ikke helt vitsen i å ha siste time dersom behandler må høre med noen om det er greit. Det var han som foreslo å ha en avsluttende time da jeg sa jeg kom til å slutte i behandling, ikke motsatt. Jeg blir pissed når det i journal ser ut som om jeg har mast om en siste time når det i realiteten bare var noe jeg gikk med på. For min del har jeg ikke behov for noen avsluttende samtale og da vil det neppe være faglig eller på annen måte nødvendig for behandler heller. Og når det står at timen blir gitt etter godkjenning eller etter å ha snakket med veileder. Jesus Christ. Så la vær da. 

Skrevet

Dette betyr at du har time 11. februar kl. 10.00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Ser ikke helt vitsen i å ha siste time dersom behandler må høre med noen om det er greit. Det var han som foreslo å ha en avsluttende time da jeg sa jeg kom til å slutte i behandling, ikke motsatt. Jeg blir pissed når det i journal ser ut som om jeg har mast om en siste time når det i realiteten bare var noe jeg gikk med på. For min del har jeg ikke behov for noen avsluttende samtale og da vil det neppe være faglig eller på annen måte nødvendig for behandler heller. Og når det står at timen blir gitt etter godkjenning eller etter å ha snakket med veileder. Jesus Christ. Så la vær da. 

Jeg synes du tolker teksten unødvendig negativt. Basert på det du forteller, så antar jeg at det hun mener å si er at hun vil snakke med sin veileder og leder. Synd om du avlyser, tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (24 minutter siden):

Dette betyr at du har time 11. februar kl. 10.00

Jeg skjønner at jeg har den siden vi avtalte men skjønner ikke at man måtte hente inn godkjenning for å gi den. I utgangspunktet så skulle jeg jo fortsette med ukentlige timer it fra hva behandler sa, så at vi nå istedenfor avtalte én siste time flere uker frem i tid burde da ikke være et stort spørsmål. Tenkte å gå til timen av høflighet men har bestemt meg for å ikke prioritere det.

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du tolker teksten unødvendig negativt. Basert på det du forteller, så antar jeg at det hun mener å si er at hun vil snakke med sin veileder og leder. Synd om du avlyser, tenker jeg. 

Ja, mulig. Men er slik jeg tolker det. Så fort jeg snakket om å slutte så blir de sånn. Jeg har uansett fått reseptene jeg trenger så så lenge jeg har dem og de fungerer så er alt greit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvorfor du vil slutte i behandling?

Anonymkode: 0b37d...f01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor du vil slutte i behandling?

Anonymkode: 0b37d...f01

Har ikke noen nytte av samtalene. Timene er en slags oppsummering av den siste uka eller de siste ukene fra min side. Slutter jeg å snakke sitter vi og glor på hverandre. Nesten alt som blir fortalt av fakta eller råd er selvfølgeligheter jeg allerede kan eller har hørt fra før av. Vi hadde litt fremgang de siste månedene etter at jeg adresserte dette for n'te gang, men så skal altså behandler bytte avdeling som fører til at jeg skal bytte behandler eller slutte. Da jeg sa at jeg da kom til å slutte kontra fortsette med ny behandler het det seg plutselig at jeg skulle få fortsette med samme behandler allikevel. Da føltes det som om jeg liksom hadde presset dette frem, noe som jeg absolutt ikke ante var et alternativ. Personen slutter da i sin nåværende jobb slik jeg forsto det (?!) og sånn i alt så har det vært så lite givende å gå til slike timer at jeg ser på kostnad i tid, logistikk og eventuelle ulemper som endring av medisiner og misforståelser i journal som større enn gevinst, altså riktig diagnose jeg har tiltro til og verktøy til å takle hverdagen og følelser bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke noen nytte av samtalene. Timene er en slags oppsummering av den siste uka eller de siste ukene fra min side. Slutter jeg å snakke sitter vi og glor på hverandre. Nesten alt som blir fortalt av fakta eller råd er selvfølgeligheter jeg allerede kan eller har hørt fra før av. Vi hadde litt fremgang de siste månedene etter at jeg adresserte dette for n'te gang, men så skal altså behandler bytte avdeling som fører til at jeg skal bytte behandler eller slutte. Da jeg sa at jeg da kom til å slutte kontra fortsette med ny behandler het det seg plutselig at jeg skulle få fortsette med samme behandler allikevel. Da føltes det som om jeg liksom hadde presset dette frem, noe som jeg absolutt ikke ante var et alternativ. Personen slutter da i sin nåværende jobb slik jeg forsto det (?!) og sånn i alt så har det vært så lite givende å gå til slike timer at jeg ser på kostnad i tid, logistikk og eventuelle ulemper som endring av medisiner og misforståelser i journal som større enn gevinst, altså riktig diagnose jeg har tiltro til og verktøy til å takle hverdagen og følelser bedre. 

Kanskje du ville hatt bedre nytte av å bytte behandler siden du ikke har fått utbytte av denne? 

Anonymkode: eb91c...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kanskje du ville hatt bedre nytte av å bytte behandler siden du ikke har fått utbytte av denne? 

Anonymkode: eb91c...a8c

Jeg tviler. Og nå er jeg ikke deprimert så har ikke motivasjon til å prøve. Føler meg ikke direkte avbalansert men i det minste på den positive siden fremfor den negative.

Føler jeg ikke har noe særlig å lære fra videre samtaler. Jeg gjør med den kunnskapen jeg har hva jeg helst vil, og det er ikke nødvendigvis det som ville vært anbefalt men det jeg synes fungerer best. 

Eneste motivasjon jeg har for å gå på siste time er mulighet til å påvirke epikrisen i den retningen som er best mtp hvordan fastlege vil komme til å forholde seg til videre reseptforespørsler. Orker ikke miste tilgang på ting som hjelper meg. Så får se da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...