AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Jeg bruker det ikke, men vurderer å be om resept da jeg har mye angst. Har forstått det slik at det ikke skal brukes på jobb (jobber i et omsorgsyrke). Og at det ikke skal kombineres med Imovane (?). Så isåfall må jeg bruke det rett etter jobb. Jobber halv dag. Anonymkode: 19a02...b68 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg kombinerer det med imovane når jeg legger meg, tar det får å roe meg ned etter kanskje en dag med uro. tar det hvis jeg skal til tannlegen og eller hvis jeg er veldig urolig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Glitter skrev (50 minutter siden): Ja bruker det mot uro. Hvor ofte bruker du det? Jeg er litt "redd" for å ta benzo, men mulig det er klokt for å hjelpe meg selv. Anonymkode: 19a02...b68 0 Siter
Glitter Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvor ofte bruker du det? Jeg er litt "redd" for å ta benzo, men mulig det er klokt for å hjelpe meg selv. Anonymkode: 19a02...b68 Varierer. Noen ganger flere ganger per uke, andre ganger ingenting i to uker. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Bruker når jeg trenger det. Ved mye angst/indre uro av depresjon eller psykotiske symptomer. Og for å bremse når ting går for fort og jeg blir mer og mer oppstemt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg bruker det ikke, men vurderer å be om resept da jeg har mye angst. Har forstått det slik at det ikke skal brukes på jobb (jobber i et omsorgsyrke). Og at det ikke skal kombineres med Imovane (?). Så isåfall må jeg bruke det rett etter jobb. Jobber halv dag. Anonymkode: 19a02...b68 Jeg bruker benzo ja. Kan man styre seg er det en fin ting. Kan man ikke kan det bli ett problem. Anonymkode: 9c533...92c 0 Siter
krøll9 Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Har Delipam. Er det benzo? Er ikke imovane også benzo? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar krøll9 skrev (2 minutter siden): Har Delipam. Er det benzo? Er ikke imovane også benzo? Det er benzo ja, samme som Sobril. Anonymkode: 9c533...92c 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Ikke de siste seks-sju årene. Nå foretrekker jeg betablokker som demper fysisk ubehag uten å være sløvende el. vanedannende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar FjellOgDalar skrev (4 minutter siden): Ikke de siste seks-sju årene. Nå foretrekker jeg betablokker som demper fysisk ubehag uten å være sløvende el. vanedannende. Fysisk ubehag som i angst og uro? Anonymkode: 19a02...b68 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fysisk ubehag som i angst og uro? Anonymkode: 19a02...b68 Ja. Det demper hjertebank og skjelving. Er egt. blodtrykksmedisin. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar FjellOgDalar skrev (11 minutter siden): Ja. Det demper hjertebank og skjelving. Er egt. blodtrykksmedisin. Var det legen sitt forslag å bruke denne medisinen? Anonymkode: 19a02...b68 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Ja, for søvn og uro. Ikke fast da. Anonymkode: 940a7...ed2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Jeg har en sykdomstilstand som gjør at jeg innimellom må ta MR, koloskopi, gastroskopi etc., og opplevde overgrep i barndommen, så jeg bruker dette i slike situasjoner. Har vel fått 3-4 resepter på dette i løpet av mitt voksne liv (er i 50-årene nå). Ellers liker jeg det nok litt for godt til at jeg kan bruke det mer. Jeg har et meget høyt stressnivå, og PTSD, og innbilder meg at sånn jeg føler meg på valium er sånn andre folk føler seg til vanlig. Er totalavholdende fra alkohol, som overhodet ikke gir meg samme effekt. Det å vite at fastlegen skriver ut en resept til meg når jeg "må" ha det, er en voldsom trygghet, da, og noe jeg absolutt ikke vil misbruke. Anonymkode: d94b9...d46 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har en sykdomstilstand som gjør at jeg innimellom må ta MR, koloskopi, gastroskopi etc., og opplevde overgrep i barndommen, så jeg bruker dette i slike situasjoner. Har vel fått 3-4 resepter på dette i løpet av mitt voksne liv (er i 50-årene nå). Ellers liker jeg det nok litt for godt til at jeg kan bruke det mer. Jeg har et meget høyt stressnivå, og PTSD, og innbilder meg at sånn jeg føler meg på valium er sånn andre folk føler seg til vanlig. Er totalavholdende fra alkohol, som overhodet ikke gir meg samme effekt. Det å vite at fastlegen skriver ut en resept til meg når jeg "må" ha det, er en voldsom trygghet, da, og noe jeg absolutt ikke vil misbruke. Anonymkode: d94b9...d46 Høres ut som om du har funnet en fin balanse😊 Anonymkode: 19a02...b68 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.