AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Jeg er litt interessert i spesielt de med bipolar eller c-ptsd, eller aspeger. Selv er jeg veldig sensitiv. Hvis jeg drikker mer enn to kopper går det på bekostning av søvn. Drikker jeg to kopper etter hverandre blir jeg urolig og føler på litt angst. Drikker jeg 6-10 kopper er jeg gira og på hele tiden og kan ikke sove. Anonymkode: d896e...a27 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Jeg merker ikke så mye, egentlig veldig lite. Jeg kan drikke kaffe rett før sengetid uten at det påvirker meg Anonymkode: 0221b...fb0 0 Siter
Glitter Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Merker ikke så mye. Men drikker aldri 6-10 kopper da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Det påvirker meg ikke men drikker ikke så mye, må ha det morgen for å våkne skikkelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Har bipolar, merker ikke så mye. Drikker "bare" 1-3 kopper da. Hadde jeg drukket 6-10 kopper ville jeg nok blitt litt shaky og dårlig i magen. Anonymkode: 12141...aaf 0 Siter
krøll9 Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg vet ikke hvordan koffein påvirker meg. Drikker en del kopper kaffe hver dag. Vet ikke hvor mye av skjelving og nervøsitet som kommer fra kaffe og hva som kommer av annet, men på en måte bruker jeg det for å komme gjennom dagen og liksom holde hypen oppe, selv om jeg ikke reflekterer over hva den faktisk gir meg. Har den ingen fysiologisk påvirkning så har den i det minste psykologisk påvirkning for meg. Vet ikke hvordan den påvirker søvn men tenderer uansett til å drikke kaffe før kl 15 og ikke etter. 0 Siter
Osten Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg drikker ett krus kaffe om morgenen og ikke mer. Hvis jeg drikker kaffe etter ca kl 13, påvirker det søvnen negativt. Det hender jeg må sitte med en kopp hvis jeg er på besøk hos noen, da prøver jeg å bare late som jeg drikker og få i meg minimalt 😁 0 Siter
krøll9 Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Osten skrev (3 minutter siden): Jeg drikker ett krus kaffe om morgenen og ikke mer. Hvis jeg drikker kaffe etter ca kl 13, påvirker det søvnen negativt. Det hender jeg må sitte med en kopp hvis jeg er på besøk hos noen, da prøver jeg å bare late som jeg drikker og få i meg minimalt 😁 Hvordan vet du at det er kaffen som gjør det? 0 Siter
Osten Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg er helt sikker på det, hver gang jeg drakk kaffe utpå dagen/ettermiddagen fikk jeg en uro når jeg skulle sove. Det har gått over etter at jeg endret kaffevanene 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Drikker ikke kaffe men energidrikk. Hvis jeg drikker en boks eller to bokser blir jeg våken og orker å holde meg våken. Da kan jeg endelig gjøre det alle andre gjør på en dag og fortsatt orke. Drikker jeg kun en halv boks eller mindre så er jeg våken i maks fem timer men blir da helt utslitt og må ligge på sofaen resten av dagen. Jeg får ikke sove om jeg drikker en boks eller to natta etter. Men drikker jeg kun en halv boks eller mindre så sover jeg bedre. Jeg får økt angst og hjertebank og veldig mye ubehag men samtidig så klarer jeg å gå mere og det å gå er bra for helsa. Uten så orker jeg å gå mye mindre. Anonymkode: 3474d...93c 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg kan fint drikke kaffe el.energidrikk, men helst ikke etter kl 18. Og ikke mer enn to kopper på rad, da blir det hjrtegalopp og sur mage. Får jeg ikke i meg koffein på morgenen, får jeg hodepine. Med andre ord en anelse avhengig. 0 Siter
emilie321 Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Har i mange år drukket mye pepsi max. For svært mange år siden prøvde jeg å ha en pause, for å se om jeg sov bedre uten og det gjorde jeg ikke. Det siste halvåret har jeg sovet ekstremt dårlig, så for en uke siden kuttet jeg all koffein. Og har rett og slett hatt abstinenser, men har også sovet litt bedre. Så hvis dette fortsetter (at jeg sover litt bedre), så må jeg bare holde meg unna koffein. 1 Siter
emilie321 Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Glitter skrev (5 timer siden): 1-2 kopper på morgenen er max. Men drikker du ikke noe cola eller energidrikker? 0 Siter
Glitter Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar emilie321 skrev (18 minutter siden): Men drikker du ikke noe cola eller energidrikker? Drikker masse cola. Så får nok av koffein. Tenkte ikke på det. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.