Gå til innhold

Er det mani?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger spesielt etter at jeg har spist eller er med venner kjenner jeg som om jeg får mye energi. 

Det føles litt som en maskin som begynner å gå fortere. Jeg blir mer engasjert i samtalen og kan bli litt mer høylydt? Kjenner jeg vlir rød i kinnene og helt opp i ørene. Kjenner en buzz i føttene også. 

Dette blir ekstra ille hvis jeg snakker om private ting eller trauma. 

Er veldig rart følelse. En buzz i føttene som om jeg kjenner elektrisitet der. Samme skjer med hendene og nakken og ansikt. Og så blir jeg rød i hele fjeset. 

Jeg snakker da fortere. Er mer klar over det nå og stopper meg selv, men før jeg var klar over det kunne jeg snakket om trauma og private ting i ett sett. Slitsomt for alle. 

Men slike følelser kan jeg også få merkelig nok etter jeg har spist, varm sitrende energi. Føles som maskineriet har fått energi. 

Er dette mani eller hypomani?

Anonymkode: 4ad74...f1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4d765...31a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 4d765...31a

Ok, beklager er bare at jeg har fått diagnosen bipolar 1. og jeg prøver å forstå hva mani er. For å være sikker på at jeg skjønner det. 

Men hva er det jeg beskriver her? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, beklager er bare at jeg har fått diagnosen bipolar 1. og jeg prøver å forstå hva mani er. For å være sikker på at jeg skjønner det. 

Men hva er det jeg beskriver her? 

Det du beskriver her er at du blir oppgiret. 

Mani eller hypomani varer lenger og har flere symptomer. 

Anonymkode: c3629...444

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du beskriver her er at du blir oppgiret. 

Mani eller hypomani varer lenger og har flere symptomer. 

Anonymkode: c3629...444

Ok, begynner en hypomani eller mani med at man er oppgiret?  Sånn at bipolare må passe seg for det? Trigger det? 

Er oppgirethet normalt? Ufarlig? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...