Gå til innhold

Er det mange som får mani/hypomani og depresjon selv når de står på medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få depresjon, mani/hypomani, selv når man tar medisiner? 

Anonymkode: 5bc3e...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor andel må det være for at det er "vanlig"? Så er jo også spørsmålet om de står på riktig medisin(er) og riktig dose.

Skrevet

Jeg sto i mange år på Lamictal + lav dose venlafaksin med Zyprexa som behovsmedisin. Betraktet meg selv som stabil, men etterhvert økte både antallet episoder og alvorlighetsgraden. Fikk da Litium som monoterapi, men måtte slutte med dette på grunn av et allerede i utgangspunktet dårlig regulert lavt stoffskifte.

Gikk tilbake til gammelt medisinregime og så ganske svart på det, men så byttet jeg for ni måneder siden ut Zyprexaen med en fast lav dose Risperidon. Etter det er jeg blitt stabil igjen - det vil si, jeg merker svingninger begge veier, men når jeg da midlertidig øker Risperidon-dosen, går jeg raskt tilbake til "normalen". Nå er det tjue år siden jeg første gang begynte på medisiner, og NÅ er jeg stabil :) Tvilstilfelle BP2/1.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...