AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Er meninga kun det å bli født, leve livet også eldes man får hver eneste dag, også dør man og er ferdig. Hvorfor er livet sånn? Hva får man ut av det? Anonymkode: 2a0a5...8d6 0 Siter
Vendi Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Det er vel hovedtrekkene ja, men mellom fødsel og død må man finne en mening selv. I alle fall når man er voksen nok til det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Det at vi lever er et resultat av et tilfeldig biologisk sammentreff og har ingen mening. Vi kan velge å gi livet innhold som kanskje kan gi en følelse av mening, men det er helt tilfeldig at du og jeg lever, ingen mening bak det. Anonymkode: 3fa92...00c 2 Siter
munchin Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg tenker at meningen med livet mitt er å gjøre gode handlinger mot andre. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Livet er som ab over sier ikke ment å gi mening. Liv er tilfeldig. Du kan tro på hva du vil, eller la være. Hvis du har evnen til å tro da. Det har ikke jeg. Livet er helt meningsløst. Det trenger ikke være negativt. Du kan ha gøy både med og uten mening. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Men det er jo ingen mening å plage seg gjennom hver eneste dag? Anonymkode: 2a0a5...8d6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men det er jo ingen mening å plage seg gjennom hver eneste dag? Anonymkode: 2a0a5...8d6 Nei, derfor er det å forsøke å ha det så bra som mulig. Anonymkode: 174df...8d4 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er meninga kun det å bli født, leve livet også eldes man får hver eneste dag, også dør man og er ferdig. Anonymkode: 2a0a5...8d6 Eller kan du se på "det som at de elste av oss har fått tid til å få erfaringer om kompetanseområder, livet, relasjoner, samfunn etc. Bli verdsatt for erfaring/kompetanse selv om en er i pensjonistenes rekker? - Jeg velger å se på det slik. De beste og næreste samtalene, har jeg hatt med mennesker på 70+. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, derfor er det å forsøke å ha det så bra som mulig. Anonymkode: 174df...8d4 Hvordan får jeg til det? Anonymkode: 2a0a5...8d6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Eva Sofie skrev (11 timer siden): Eller kan du se på "det som at de elste av oss har fått tid til å få erfaringer om kompetanseområder, livet, relasjoner, samfunn etc. Bli verdsatt for erfaring/kompetanse selv om en er i pensjonistenes rekker? - Jeg velger å se på det slik. De beste og næreste samtalene, har jeg hatt med mennesker på 70+. Men hvorfor blir man kun mer og mer skrøpelig med alderen? Og mere fysiske sykdommer? Hva er meninga med aldring? Og meninga med sykdommer? Anonymkode: 2a0a5...8d6 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvorfor blir man kun mer og mer skrøpelig med alderen? Og mere fysiske sykdommer? Hva er meninga med aldring? Og meninga med sykdommer? Anonymkode: 2a0a5...8d6 Jeg leste en artikkel i Illustrert Vitenskap i går, at typiske tegn på alderdom skyltes dårligere immunforsvar (kort sagt). Jeg tenker at det at mennesket begynner å tukle for mye med livet, som at alderdommen skal reverseres/utsettes, ikke vil føre noe godt med seg. Tja, meningen - alle mennesker får vi ulike prøvelser i livet. Klisjeen "hvordan vi tar det er viktigere enn hvordan vi har det" er kanskje mer riktig enn vi liker å tro? Dét er min erfaring ut ifra møte med mange som får eget liv uventet snudd på hode. Den tilsynelatende ytre sterkeste, kan være den famlende og motsatt... Senere kan en velge å se på det som et nederlag eller viktig livserfaring. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan får jeg til det? Anonymkode: 2a0a5...8d6 Det kan ikke jeg vite for jeg vet ingenting om deg og ditt liv. Men du må finne ut hva som er årsakene til at du ikke har det bra, og så hva du kan gjøre for å få det bedre. Anonymkode: 174df...8d4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.