AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Er dette noe man kan få dekket? Er jo veldig sundt å få løst opp i stram muskulatur når man har mye angst. Har bare betalt fysioterapeut ut av egen lomme, men er så dyrt Anonymkode: d8ab9...70d 0 Siter
ISW Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Problemet med massasje er at det egentlig ikke hjelper noe særlig foruten midlertidig lindring. Det som hjelper er regelmessig målrettet trening (styrketrening) - jeg vet ikke om du går til helt privat fysioterapeut eller en med refusjonsavtale (sistnevnte teller jo på frikort), men jeg ville heller snakket med fysioterapeut om et treningsopplegg du kan følge som lindrer problemet på litt lengre sikt. Mulig en psykomotorisk fysioterapeut vil være et enda bedre valg, men disse har ofte lang ventetid. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar ISW skrev (23 minutter siden): Problemet med massasje er at det egentlig ikke hjelper noe særlig foruten midlertidig lindring. Det som hjelper er regelmessig målrettet trening (styrketrening) - jeg vet ikke om du går til helt privat fysioterapeut eller en med refusjonsavtale (sistnevnte teller jo på frikort), men jeg ville heller snakket med fysioterapeut om et treningsopplegg du kan følge som lindrer problemet på litt lengre sikt. Mulig en psykomotorisk fysioterapeut vil være et enda bedre valg, men disse har ofte lang ventetid. Hvorfor er det et problem å gi de som.har smerter noe som lindrer? Av personlig erfaring kan jeg si at det spiller ingen rolle hvor mye man trener og går til fysioterapi smertene er der likevel. Anonymkode: e1590...26c 1 Siter
ISW Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor er det et problem å gi de som.har smerter noe som lindrer? Av personlig erfaring kan jeg si at det spiller ingen rolle hvor mye man trener og går til fysioterapi smertene er der likevel. Anonymkode: e1590...26c Fordi virkningen er så kort. Jeg mener fortsatt helsevesenets rolle er å tilstrebe og skape varig bedring. I TS sitt tilfelle vil det kanskje være å behandle angsten, og eventuelt lære et treningsopplegg som gjør musklene eller kroppen generelt bedre i stand til å takle stress og angst. Det er for all del ikke noe galt med massasje, men det er nok i såfall en tjeneste man må kjøpe selv. Jeg respekterer din personlige erfaring, men ber også om forståelse for at den ikke gjelder for alle. Eksempelvis er min personlige erfaring helt motsatt av din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.