Gjest Ikke på slankern, men Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 ....-når man er gravid? F.eks 1-2 ts i et stort glass vann? Har nemlig lest at eddik (evt sitron/sure ting) tar ned den glykemiske indeksen på matvaren. Altså at karbohydratene blir langsommere/mindre utslag på blodsukkeret. Og, for ørtende gang; hva med et kromtilskudd, f.eks 100-250 mcg krom ved graviditet/amming? Takker så masse for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Altså: Eplesidereddik er i utgangspunktet en ingrediens, en matvare. Det er ikke farlig å bruke den i mat når du er gravid, heller ikke drikke den. Jeg har forresten lest en bok om gammel folkemedisin, der ble det anbefalt å ta etpar ss eplesidereddik og litt honning i et glass vann (evnt. kopp varmt vann) hver dag hele svangerskapet. Detet hadde ikke noe med slanking/forbrenning å gjøre, men det var gunstig for næringstilførsel, blodomløp etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Eplecidereddik har gunstig effekt på mye, det holder blant annet eksemen min i sjakk. Som dewey sier - det er en vanlig ingrediens som du fint kan bruke under svangerskapet. Jeg bruker Heinz eplecidereddik - den er helt uten tilsetningsstoffer og konserveringsmidler. Tar en kork eddik i ett glass vann morgen og middag. Har for øvrig hørt at man bør droppe kromtilskuddet under graviditet og amming. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei på deg, Moderat bruk av eplecidereddik er ok i svangerskapet, men husk at slanking ikke er anbefalt når man er gravid. Jeg tror nok ellers at eplecidereddiken har fått rykte på seg å virke for mer enn den i virkeligheten gjør. Det er også anbefalt at gravide ikke bruker krom – dette fordi dyreforsøk har vist at det kan være skadelig for fosteret. I enkelte tilfeller kan bruken av krom være rettferdiggjort ved at mangelen på krom har større skade-effekter enn hva bruken av krom vil ha. Du bør derfor ta det en prat med legen din dersom du likevel ønsker å bruke krom. Krom får man bl.a gjennom helkorn, nøtter, ost, kjøtt, og poteter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.