Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter forholdene er jeg denne uka egentlig fornøyd. På mandag bråstoppet jeg med alt av koffein. At jeg skulle få hodepine var jeg klar over, men forventet ikke så mye abstinenser. Det var hodepine, trøtthet, irritabilitet og influensalignende symptomer. Har greid 2 økter + en tur i svømmehallen med datter og barnebarn. Ikke mye trim, men endel bevegelse ble det jo.

Mandag : Treningssenteret. 10min sykling + 50min styrke + 10min tøying

Fredag : Treningssenteret. Trent med PT. 20min sykling (7,2km) + 60min styrke + 10min tøying.

Søndag : svømmehallen 60min 

Hadde en hard og fin time med PTen og den gjorde utrolig godt, men var veldig sliten etterpå. En god slitenhet. Synes jeg har manglet litt piff, men etter fredagen så har piffen begynt å komme igjen. Det var godt å føle på.

Hvordan har det gått med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
emilie321 skrev (2 timer siden):

Etter forholdene er jeg denne uka egentlig fornøyd. På mandag bråstoppet jeg med alt av koffein. At jeg skulle få hodepine var jeg klar over, men forventet ikke så mye abstinenser. Det var hodepine, trøtthet, irritabilitet og influensalignende symptomer. Har greid 2 økter + en tur i svømmehallen med datter og barnebarn. Ikke mye trim, men endel bevegelse ble det jo.

Mandag : Treningssenteret. 10min sykling + 50min styrke + 10min tøying

Fredag : Treningssenteret. Trent med PT. 20min sykling (7,2km) + 60min styrke + 10min tøying.

Søndag : svømmehallen 60min 

Hadde en hard og fin time med PTen og den gjorde utrolig godt, men var veldig sliten etterpå. En god slitenhet. Synes jeg har manglet litt piff, men etter fredagen så har piffen begynt å komme igjen. Det var godt å føle på.

Hvordan har det gått med dere andre?

Så god uke! Er det noen spesiell grunn til at du har sluttet med koffein?

Min uke har vært spesiell,  fordi vi har vært bortreist.  Jeg har hatt hjemmekontor hver ukedag, og så har vi vært litt ute i kaldt vintervær etter "kontortid". Det funket veldig bra!

Mandag: Skitur i eventyrlandskap; 8,1 km, helt nydelig!

Onsdag: Tur i skogen på gården der vi var om ettermiddagen,  2 km

Fredag: Tur i skogen på gården der vi var om ettermiddagen,  2 km

Lørdag: Slalåm i rundt 16-18 kuldegrader,  fra 10.30 til 15.30 (med to pauser i varmestua). Det var kaldt! Jeg var heldigvis godt kledt, men de andre tre frøs ganske mye. Gøy å renne da!

Søndag: Trodde ikke det ville bli noe trening på meg i dag, siden vi skulle sitte i bilen hele dagen, men det hadde jo kommet snø mens vi var borte, så jeg måkte en time nå i kveld ❄️

Endret av påskelilje
Skrevet

Jeg er fornøyd. Det var en rolig 7 km joggetur pluss 3 skiturer på 10, 10og 20 km.

Det negative er at jeg ikke gjorde noe styrketrening. 

Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg er fornøyd. Det var en rolig 7 km joggetur pluss 3 skiturer på 10, 10og 20 km.

Det negative er at jeg ikke gjorde noe styrketrening. 

Ikke noe styrketrening på meg heller. Men merker at jeg har et grunnlag nå, sånn at andre sjeldnere aktiviteter går greit, som f.eks snømåking eller slalåm.

Du trente sammen med en kollega en periode. Er det aktuelt igjen?

Skrevet
påskelilje skrev (26 minutter siden):

Så god uke! Er det noen spesiell grunn til at du har sluttet med koffein?

Min uke har vært spesiell,  fordi vi har vært bortreist.  Jeg har hatt hjemmekontor hver ukedag, og så har vi vært litt ute i kaldt vintervær etter "kontortid". Det funket veldig bra!

Mandag: Skitur i eventyrlandskap; 8,1 km, helt nydelig!

Onsdag: Tur i skogen på gården der vi var om ettermiddagen,  2 km

Fredag: Tur i skogen på gården der vi var om ettermiddagen,  2 km

Lørdag: Slalåm i rundt 16-18 kuldegrader,  fra 10.30 til 15.30 (med to pauser i varmestua). Det var kaldt! Jeg var heldigvis godt kledt, men de andre tre frøs ganske mye. Gøy å renne da!

Søndag: Trodde ikke det ville bli noe trening på meg i dag, siden vi skulle sitte i bilen hele dagen, men det hadde jo kommet snø mens vi var borte, så jeg måkte en time nå i kveld ❄️

Du er flink!

Grunnen til at jeg bråsluttet med koffein var at jeg det siste halvåret har sovet ekstremt dårlig (har alltid slitt med søvnen, men ikke så ille og med medisiner innabords)  Regnet ut hvor mye koffein jeg fikk i meg hver dag og det var mye, så fant jeg ut at jeg iallefall måtte prøve uten koffein. Den første uka uten har jeg sovet noe bedre. Såpass at jeg må prøve å fortsette uten koffein en god stund til. 

Skrevet
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Ikke noe styrketrening på meg heller. Men merker at jeg har et grunnlag nå, sånn at andre sjeldnere aktiviteter går greit, som f.eks snømåking eller slalåm.

Du trente sammen med en kollega en periode. Er det aktuelt igjen?

Godt poeng. Jeg har trent med to kolleger. En har ikke mulighet lenger. Han andre hadde en unnskyldning, men den gjelder ikke lenger. Jeg får gjøre et fremstøt.

Skrevet
Grendel skrev (37 minutter siden):

Godt poeng. Jeg har trent med to kolleger. En har ikke mulighet lenger. Han andre hadde en unnskyldning, men den gjelder ikke lenger. Jeg får gjøre et fremstøt.

Når ikke unnskyldningen gjelder,  er det på tide å ta fatt igjen! Denne uka er uka der dere tar en styrkeøkt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...