Ole P Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Hei Jeg er nysgjerrig på hva folk faktisk velger når de kjøper fisk. Handler dere mest i vanlig dagligvarebutikk, eller kjøper dere fra fiskebil eller fiskeforhandler? Når det gjelder fiskebil lurer jeg også på om dere kjøper frossen fisk der, eller om dere går dit for fersk og lokal fisk. Opplever dere at kvaliteten er bedre enn i butikkene, og i så fall hvorfor? Er det forskjell på pris, ferskhet, smak eller tillit sammenlignet med dagligvarebutikkene, eller handler det mest om vane og tilgjengelighet? Hadde vært interessant å høre erfaringene deres. Jeg kan også dele litt egne erfaringer. Jeg har hatt flere fiskebiler innom der jeg bor og vært fristet til å handle, men jeg har ofte endt med å droppe det. For meg virker det som om prisene er ganske høye, og mengdene blir fort litt store når man er én person. Det føles ofte som man må kjøpe mer enn man egentlig trenger, selv om kvaliteten sikkert er bra. Derfor har jeg stort sett endt opp med å handle fisk i butikk, selv om jeg er usikker på om det egentlig er det beste valget. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Jeg kjøper desidert oftest i dagligvarebutikk, fordi det er mest praktisk i hverdagen. Innimellom kjøper jeg i fiskebutikk. Jeg har aldri kjøpt av fiskebil, så jeg kan verken uttale meg om pris eller kvalitet, Unnlatelsen av å handle av de skyldes dels at jeg inntil nylig ikke hadde nok plass i fryser, men mest at jeg ikke liker oppsøkende virksomhet/bli tatt på senga. Dersom jeg fx hadde fått en brosjyre i postkassa med hva de tilbyr og til hvilken pris så hadde jeg kanskje vurdert å kjøpe noe. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Det er ingen fiskebutikker her jeg bor, dessverre. Men det hender jeg kjøper i ferskvaredisken på Mega, men for noen priser! 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Handler mest fra fiskedisk i større butikk. Skulle gjerne handle oftere i fiskebutikk, men da måtte jeg ta en omvei. Handlet litt fra fiskebil tidligere, kvaliteten var god, men litt upraktisk med store kvanta og behov for plass i fryser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.