Gå til innhold

Anoreksi dagsrevyen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som så dagsrevyen og anoreksi reportasjen idag? Tenker dere at det er bra eller dårlig at folk med anoreksi/spiseforstyrrelse poster på sosiale medier om det? Legger ut bilder av at de er innlagt, sykehusenger, sonder, intubering og næringsdrikker? De som poster på tiktok om det kamuflerer det gjerne som at de vil opplyse og øke kunnskap om hvordan det er å leve med det. Men er det ikke heller triggende for folk å se masse radmagre skjelett som får masse likes om hvor pen de er og at andre ønsker å se ut som de. Ikke bare de som er tynne. Eller de som legger ut før og etter bilder for å vise hvor syk/tynn de har vært. Kunne nevnt mange kontoer, men er vel sikkert ikke lov selvom de er offentlige kontoer. 

Anonymkode: a6bf0...ef6

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg forstår meg ikke helt på sosiale medier. En tidligere venninne av meg sendte meg bilde av at hun gråt. Tenk å sitte å grine og ta selfie av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett nyheten, men tenker det er stort sett veldig dårlig, både for personen som legger det ut, og for sårbare personer som ser det. Hvis denne formen for "opplysning" og åpenhet hadde fungert, ville det slått positivt ut på statistikken for lenge siden.

Unntaket tror jeg er å snakke om det i forum som det her, som blir moderert og man blir korrigert og får tilbakemeldinger av andre brukere. Men det er ikke risikofritt det heller. 

Anonymkode: 5f283...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke bra. 

Anonymkode: f5974...2ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...