AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Du har angst og det eneste som hjelper er en medisin som gir deg diabetes. Hva gjør du? Anonymkode: 90560...647 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har angst og det eneste som hjelper er en medisin som gir deg diabetes. Hva gjør du? Anonymkode: 90560...647 velger uten tvil diabetes. Anonymkode: c3135...734 0 Siter
krøll9 Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Vil heller ha mild angst enn diabetes type 1. Vil heller ha en velregulert og stabil diabetes type 2 enn moderat til alvorlig angst. Kommer helt an på hvor godt tilstandene lar seg behandle og hvordan alvorlighetsgraden er. Blir jo litt som pest eller kolera dersom begge har stor innvirkning på funksjon og livskvalitet. 4 Siter
Alba Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Velger uten tvil diabetes. Angst er en intens grusom smerte konstant. Det gjør så vondt i hele kroppen og spesielt inne i magen og den smerten er helt forferdelig. Det knyter seg inne i magen som en knyttneve og jeg vet ikke om jeg skal stå eller ligge eller gå fordi det gjør så vondt. Vært sånn helt siden jeg var barn. Hater magen min. Samme som med halsen. Som at man blir kvalt hver sekund og at det ikke er oksygen i lufta. Halsen blir snurpa sammen. Når denne altoppslukende angsten aldri tar fri så blir hele livet ødelagt. Når jeg er redd hele tiden blir livet bare utholdbart. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Alba skrev (10 minutter siden): Velger uten tvil diabetes. Angst er en intens grusom smerte konstant. Det gjør så vondt i hele kroppen og spesielt inne i magen og den smerten er helt forferdelig. Det knyter seg inne i magen som en knyttneve og jeg vet ikke om jeg skal stå eller ligge eller gå fordi det gjør så vondt. Vært sånn helt siden jeg var barn. Hater magen min. Samme som med halsen. Som at man blir kvalt hver sekund og at det ikke er oksygen i lufta. Halsen blir snurpa sammen. Når denne altoppslukende angsten aldri tar fri så blir hele livet ødelagt. Når jeg er redd hele tiden blir livet bare utholdbart. Får du noe hjelp? Vondt å høre om hvordan du har det. Anonymkode: 88d60...411 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Alba skrev (1 time siden): Velger uten tvil diabetes. Angst er en intens grusom smerte konstant. Det gjør så vondt i hele kroppen og spesielt inne i magen og den smerten er helt forferdelig. Det knyter seg inne i magen som en knyttneve og jeg vet ikke om jeg skal stå eller ligge eller gå fordi det gjør så vondt. Vært sånn helt siden jeg var barn. Hater magen min. Samme som med halsen. Som at man blir kvalt hver sekund og at det ikke er oksygen i lufta. Halsen blir snurpa sammen. Når denne altoppslukende angsten aldri tar fri så blir hele livet ødelagt. Når jeg er redd hele tiden blir livet bare utholdbart. Støtter dette fullstendig fullt ut. Angsten holdt på å knekke og ødelegge meg i mange år også. Levde i frykt 24/7 i en årrekke. Anonymkode: c3135...734 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Jeg synes det er lettere å forholde meg til type 1 diabetesen min enn angst faktisk, men ingen av delene er noe å trakte etter. Så er det mange med diabetes som sliter med angst fordi sykdommen kan være uforutsigbar. Lavt blodsukker (føling) kan være veldig ubehagelig med mange av de samme symptomene som ved angst, det skyldes økt adrenalinnivå. Noen blir så redde for føling at de legger seg for høyt i blodsukker. Da kommer angsten for komplikasjoner i stedet. Så rom jeg skulle velge ut i fra hva som er mest helseskadelig, ville jeg valgt angst. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Nå er diabetes en sykdom som kan gi mye angst. Så det er ikke mulig å velge det. Da skulle den medisinen være jøvlig effektiv i så fall type samme effekt man får av benzo bare permanent og ikke i noen få timer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Jeg ville ikke valgt diabetes for det er det så mye styr med. 0 Siter
Grendel Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Diabetes er den vanligste årsaken til amputasjoner i Norge. Det er ikke noen spøk. Det spørs jo hvor alvorlig angst vi snakker om. 0 Siter
GT1 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Tåpelig spørsmål! Min får hadde diabetes og ble blind og nyretransplantert, så dette er ikke noe å tulle med. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar GT1 skrev (1 time siden): Tåpelig spørsmål! Min får hadde diabetes og ble blind og nyretransplantert, så dette er ikke noe å tulle med. Skjønner den, men nå er det jo flere her som sier de ville heller hatt diabetes. Anonymkode: 90560...647 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner den, men nå er det jo flere her som sier de ville heller hatt diabetes. Anonymkode: 90560...647 Det er nok ikke så gjennomtenkt. Jeg hadde nok ikke valgt det, etter å ha tenkt meg om. Jeg vet om skjebner som beskrevet i tråden. Men jeg vet også om folk som levde lenge og godt med diabetes 1. Diabetikere takler sykdommen forskjellig, noen får til å holde blodsukkeret jevnt og bra, mens andre får følinger som utvikler seg til bevisstløse kramper og går derfor med høyt blodsukker lenge, og får de overnevnte komplikasjoner. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå): Det er nok ikke så gjennomtenkt. Jeg hadde nok ikke valgt det, etter å ha tenkt meg om. Jeg vet om skjebner som beskrevet i tråden. Men jeg vet også om folk som levde lenge og godt med diabetes 1. Diabetikere takler sykdommen forskjellig, noen får til å holde blodsukkeret jevnt og bra, mens andre får følinger som utvikler seg til bevisstløse kramper og går derfor med høyt blodsukker lenge, og får de overnevnte komplikasjoner. Ja både min bror og min far har det og det er ikke bare bare, mye å passe på. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Men dette er jo bare hypotetisk. Det finnes dog mange anti psykotiske medisiner som gir økt risk for diabetes. Personlig ligger jeg alltid i nedre del av langtidsblodsukker målingene jeg har tatt. Faktisk helt på grensen til lavt langtidsblodsukker. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden): Men dette er jo bare hypotetisk. Det finnes dog mange anti psykotiske medisiner som gir økt risk for diabetes. Personlig ligger jeg alltid i nedre del av langtidsblodsukker målingene jeg har tatt. Faktisk helt på grensen til lavt langtidsblodsukker. Sant hypotetisk for noen. Jeg fikk diabetes og høyt kolesterol. Visste personlig ikke om denne bivirkningen og tydeligvis mange allmennleger som ikke visste det heller, utviklingen kunne ha vært stoppet tidligere. Nå ønsker jeg kanskje ikke den medisinen tilbake på grunn av andre bivirkninger jeg fikk i tillegg, men savner den angst dempende effekten. Anonymkode: 90560...647 1 Siter
frosken Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar FjellOgDalar skrev (6 timer siden): Jeg synes det er lettere å forholde meg til type 1 diabetesen min enn angst faktisk, men ingen av delene er noe å trakte etter. Så er det mange med diabetes som sliter med angst fordi sykdommen kan være uforutsigbar. Lavt blodsukker (føling) kan være veldig ubehagelig med mange av de samme symptomene som ved angst, det skyldes økt adrenalinnivå. Noen blir så redde for føling at de legger seg for høyt i blodsukker. Da kommer angsten for komplikasjoner i stedet. Så rom jeg skulle velge ut i fra hva som er mest helseskadelig, ville jeg valgt angst. Hvorfor mener du at angst er mest helseskadelig? Jeg har møtt litt vel mange benamputerte til å tenke at angst er mest helseskadelig. Men kan skjønne at på kort sikt, så kan angst oppleves mest belastende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.