AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Ber man fastlegen om å måle serum? Jeg har gått på masse forskjellige antidepressiva og antipsykotika og har aldri hørt snakk om serummåling. Er det rart? Anonymkode: fce50...286 0 Siter
munchin Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ber man fastlegen om å måle serum? Jeg har gått på masse forskjellige antidepressiva og antipsykotika og har aldri hørt snakk om serummåling. Er det rart? Anonymkode: fce50...286 Jeg har kun målt serum på Litium. 0 Siter
munchin Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar munchin skrev (Akkurat nå): Jeg har kun målt serum på Litium. Og forresten på et AD: Noritren. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar 6 hours ago, nachnoo said: Ja, man tar prøven hos fastlegen. Hvorfor har han aldri nevnt det? Anonymkode: fce50...286 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor har han aldri nevnt det? Anonymkode: fce50...286 Det er vel uvitenhet. Jeg har bedt om det og fikk det da. Aldri ellers. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar Det avhenger litt av type medikament. Noe doseres mest basert på serumnuvå (som litium og Lamictal). Andre har mer skjematiske anbefalinger. Noen medikamenter har smalt terapeutisk vindu, som vil si at det ikke er så lang vei fra virksom til giftig dose (litium). Da er det viktig å følge med. Det kan ev. være lurt å måle om man får uventet mye bivirkninger eller uventet dårlig virkning. Beste måten å få fastlegen til å rekvirere prøve på er å spørre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.