AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Det føles som om jeg mangler et indre kompass. @nachnoo. Hva må til for å "fortjene " terapi. Tenker da i privat regi. Anonymkode: bcd74...7df 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar I privat regi er det helt opp til deg selv. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva må til for å "fortjene " terapi. Tenker da i privat regi. Betalingsevne. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Drømmeautomat skrev (29 minutter siden): Betalingsevne. Riktig svar. Det har iallefall ikke de syke med mindre de har rik familie eller har vunnet i lotto. Anonymkode: e541c...58c 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Betydelig nedsatt livskvalitet. Så får hver enkelt vurdere hva det er for egen del. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar nachnoo skrev (20 minutter siden): Betydelig nedsatt livskvalitet. Så får hver enkelt vurdere hva det er for egen del. Men da får man det vel i offentlig regi? Eller privat? Anonymkode: e541c...58c 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Satt på spissen privat: Du må ha betalingsevne og finne en behandler som er villig til å ta jobben. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar nachnoo skrev (46 minutter siden): Betydelig nedsatt livskvalitet. Så får hver enkelt vurdere hva det er for egen del. Takk. Anonymkode: bcd74...7df 0 Siter
Glitter Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Vet ikke helt. Jeg har jo problemer, men føler at per nå holder det med oppfølging av sykepleier i psykoseteamet og ruskonsulenten. Jeg er liksom ferdig med å snakke om føleri. Men hvis jeg skulle bli sterkt preget igjen så må jeg vel revurdere. Men per nå har jeg ikke samme behovet lenger. Medisiner, tid, alder, masse terapi, har gjort meg mye bedre rustet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Glitter skrev (17 minutter siden): Vet ikke helt. Jeg har jo problemer, men føler at per nå holder det med oppfølging av sykepleier i psykoseteamet og ruskonsulenten. Jeg er liksom ferdig med å snakke om føleri. Men hvis jeg skulle bli sterkt preget igjen så må jeg vel revurdere. Men per nå har jeg ikke samme behovet lenger. Medisiner, tid, alder, masse terapi, har gjort meg mye bedre rustet. Hvordan står det til med selvfølelse hos deg? Fint å lese at du er sterkere. Anonymkode: bcd74...7df 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Jeg sto i mye i 2025 og da fikk jeg se at jeg faktisk er sterkere enn jeg trodde, har sett på meg selv som svak men jeg er jo sterk som har taklet livet mitt og tanken på det har gjort at jeg har blitt sterkere. Har mine plager så jeg er takknemlig for fact men egentlig har jeg svarene selv for jeg har fått mye hjelp av psykiatrien i livet mitt, noe må jeg ha lært. Det tok bare litt tid å innse det. 5 Siter
Glitter Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan står det til med selvfølelse hos deg? Fint å lese at du er sterkere. Anonymkode: bcd74...7df Selvfølelsen er på bånn dessverre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Glitter skrev (5 minutter siden): Selvfølelsen er på bånn dessverre. Er det noe du er villig til/ ønsker å jobbe med i terapi? Min er også veldig lav. Anonymkode: bcd74...7df 0 Siter
frosken Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar stjernestøv skrev (2 timer siden): Jeg sto i mye i 2025 og da fikk jeg se at jeg faktisk er sterkere enn jeg trodde, har sett på meg selv som svak men jeg er jo sterk som har taklet livet mitt og tanken på det har gjort at jeg har blitt sterkere. Har mine plager så jeg er takknemlig for fact men egentlig har jeg svarene selv for jeg har fått mye hjelp av psykiatrien i livet mitt, noe må jeg ha lært. Det tok bare litt tid å innse det. Fint å lese at du har innsett det:-) 0 Siter
krøll9 Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Kostnad-nytte forhold. Blir henvist ved depresjon når jeg selv tar initiativ. Har tidligere avsluttet pga dårlig kjemi med behandlere, men etter oppstart av AD og at jeg har blitt litt hissigere. Nå skal jeg slutte igjen fordi jeg har medisiner som virker og jeg har trivdes over ca. 2 uker i mitt dagligliv. Er for fungerende til å tenke det er behov for videre samtaler. Der er min målestokk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar krøll9 skrev (7 minutter siden): Kostnad-nytte forhold. Blir henvist ved depresjon når jeg selv tar initiativ. Har tidligere avsluttet pga dårlig kjemi med behandlere, men etter oppstart av AD og at jeg har blitt litt hissigere. Nå skal jeg slutte igjen fordi jeg har medisiner som virker og jeg har trivdes over ca. 2 uker i mitt dagligliv. Er for fungerende til å tenke det er behov for videre samtaler. Der er min målestokk. Er det ved DPS du går? Hva har du sagt til behandler når du har sluttet? Anonymkode: bcd74...7df 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar frosken skrev (10 timer siden): Fint å lese at du har innsett det:-) Ja men telefoner kan sette meg ut av spill, som i går kveld så det var litt vanskelig å sove i natt. 0 Siter
krøll9 Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det ved DPS du går? Hva har du sagt til behandler når du har sluttet? Anonymkode: bcd74...7df Ja. At jeg ikke tenker det er behov. Men går vel til den siste samtalen allikevel. Litt sånn for ordenens skyld. Eller bare vipper frem og tilbake på det. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar krøll9 skrev (20 timer siden): Har tidligere avsluttet pga dårlig kjemi med behandlere, men etter oppstart av AD og at jeg har blitt litt hissigere. "Dårlig kjemi" er tåkespråk. Kan du ikke beskrive problemet isteden? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 14.54): Det føles som om jeg mangler et indre kompass. @nachnoo. Hva må til for å "fortjene " terapi. Tenker da i privat regi. Anonymkode: bcd74...7df Det tar fastlegen seg av, det er ikke noe jeg bestemmer Anonymkode: 2929b...405 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.