AnonymBruker Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Det var jeg som for noen uker siden trodde jeg kom til å dø av neseblødning. Dette er bare en av mange katastrofetanker sinnet mitt henger seg opp til. Jeg ter zyprexa, og benzo. Jeg har tidligere gått på zoloft i nesten to tiår, uten at det gjorde ting noe bedre. Jeg lever isolert og har også noen fysiske helseutfordringer som lett astma (veldig dumt siden jeg tror jeg kunne hatt nytte av betablokkere). Min aksjonsradius blir stadig mindre, og jeg har vel agorafobi, klaustrofobi, panikkangst og generaliser angst samt tvangstanker i min schizofrenilidelse. Er det ett medikament jeg kunne prøve? Noen som vet hvordan jeg kan legge dette frem for legen? Det er jo flaut og jeg tenker han tenker jeg er en svekking og en dust av en diger gubbe. Jeg har avlyst medisinske prosedyrer pga angsten, men det kan jo være jeg må til pers en gang. Nesekauteriseringen gjennomførte jeg da. Det gikk fint. ISW ? Noen som har innspill. @nachnoo Anonymkode: 9455c...8ee 0 Siter
Stormwind Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar (endret) Jeg ser at du skriver at du tar Zyprexa og benzo og at du i en lengre periode har gått på Zolozt. Du skriver at du lever isolert og har fysiske helseutfordringer. Du etterspør om det er flere medikamenter du kan prøve mot dette. Det kan jo god hende at legen din vil forslå flere medikamenter. Jeg ville kanskje ha rettet fokus mot å oppsøke sosiale arenaer for å komme deg litt ut av isolasjonen. Finnes det noe lavterskel tilbud i kommunen der du bor der du kan treffe andre mennesker? Jeg tenker at å kunne møte andre mennesker og bare få være sammen med andre mennesker er godt for helsa vår, både den fysiske helsen og den mentale. Kanskje det ikke er så mye å hente med å bruke mer legemidler men heller prøve å utfordre deg selv på det sosiale? Hva tenker du om det? Kanskje du kan ta opp dette med legen din? Endret 30. januar av Stormwind 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar Jo, jeg kan møte opp på en turgruppe. Det er ett tilbud jeg har. Anonymkode: 9455c...8ee 1 Siter
Stormwind Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 17.21): Jo, jeg kan møte opp på en turgruppe. Det er ett tilbud jeg har. Anonymkode: 9455c...8ee Det høres bra ut. Da har du jo både fysisk trening og sosialisering i denne aktiviteten. Det kan være lurt å prøve på dette i stedet for å øke på med mer medisiner. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.