Gå til innhold

Påtvinge julegave til meg, men ønsker ikke noe tilbake.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei bekjent som jeg fikk julegave fra i fjor, koselig det syns jeg jo. Liker også å gi julegaver til folk jeg også. Men hun skrev til meg på mld at hun ville gi meg julegave siden hun fikk julegave fra meg i fjor. men hun ønsket ikke å få julegave av meg. Jeg respekterte det og kjøpte ikke julegave til henne. Men jeg ble lei meg fordi jeg liker å gi julegave til de som gir meg julegave, så føler ikke hun respekterer meg tilbake.  Altså må en av oss legge seg flat for den andre. Hva tenker du?

Anonymkode: 850e7...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ei bekjent som jeg fikk julegave fra i fjor, koselig det syns jeg jo. Liker også å gi julegaver til folk jeg også. Men hun skrev til meg på mld at hun ville gi meg julegave siden hun fikk julegave fra meg i fjor. men hun ønsket ikke å få julegave av meg. Jeg respekterte det og kjøpte ikke julegave til henne. Men jeg ble lei meg fordi jeg liker å gi julegave til de som gir meg julegave, så føler ikke hun respekterer meg tilbake.  Altså må en av oss legge seg flat for den andre. Hva tenker du?

Jeg tenker at hun ønsker å begrense antallet julegaver, og det må du bare respektere.

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at hun ønsker å begrense antallet julegaver, og det må du bare respektere.

Ja det respekterer jeg. Men jeg føler det blir feil for meg å ta i mot uten å gi noe tilbake. Så om hun gjør det samme igjen i år, da vil jeg nekte å ta i mot og fortelle hvorfor til henne. Det må være en respekt som går begge veier. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja det respekterer jeg. Men jeg føler det blir feil for meg å ta i mot uten å gi noe tilbake. Så om hun gjør det samme igjen i år, da vil jeg nekte å ta i mot og fortelle hvorfor til henne. Det må være en respekt som går begge veier. 

Så vidt jeg forstod, ga hun i fjor, uten at du ga, og hun tenker at dere er "break even" om bare hun ga året etter. Uansett synes jeg ikke dette er noe å "bråke" om, hvorfor ikke bare akseptere at hun ønsker det slik. Ellers kan jo dette pågå i evig tid.

Endret av Ekstra
AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Så vidt jeg forstod, ga hun i fjor, uten at du ga, og hun tenker at dere er "break even" om bare hun ga året etter. Uansett synes jeg ikke dette er noe å "bråke" om, hvorfor ikke bare akseptere at hun ønsker de tslik.

Jeg gav jo ikke fordi hun ikke ønsket å få gave. Jeg forstår ikke hvorfor noen skal påtvinge noen gave men kreve å ikke få gave tilbake. Det blir feil og egoistisk syns jeg. Jeg kunne aldri krevet det av andre. Jeg forstår ikke det selv. Men jeg skrev til henne at jeg ønsker ikke å få gave fra henne når jeg ikke kan gi henne tilbake. Så da er saken løst for min del. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg gav jo ikke fordi hun ikke ønsket å få gave. Jeg forstår ikke hvorfor noen skal påtvinge noen gave men kreve å ikke få gave tilbake. Det blir feil og egoistisk syns jeg. Jeg kunne aldri krevet det av andre. Jeg forstår ikke det selv. Men jeg skrev til henne at jeg ønsker ikke å få gave fra henne når jeg ikke kan gi henne tilbake. Så da er saken løst for min del. 

Riktig, slutt med det gave tullet. 

Skrevet

Hun følte nok at hun skyldte deg en gave samtidig som hun egentlig ikke ønsker dere skal gi hverandre gaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...