stjernestøv Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Bare lurer på hvorfor noen blir tvangsinnlagt og tvangsmedisinert og andre ikke? Jeg har jo vært en psykose pasient siden jeg var tenåring men de tvang meg ikke til å ta medisiner da jeg sluttet på dem og ble ikke tvangsinnlagt, er det fordi jeg var så rolig? Begge mine venner har blitt tvangsinnlagt og tvangsmedisinert og vi bor jo på samme plass men har møtt på ulike folk i psykiatrien tror jeg, kan ikke se for meg at de har vært utagerende heller. Syns bare det er litt rart, kanskje de ser at jeg ikke hadde taklet det pga min oppvekst og tar hensyn til det? Men i min dårligste periode skulle jeg ønske at noen ga meg ap selv om jeg ikke ville ha medisiner, det er traumatisk å tenke tilbake på. Modum sa det var omsorgssvikt at ingen hjalp meg da, har ikke blitt så dårlig igjen som da. Men var jo innlagt en plass da og og stakk før psykiateren kom, ville bare hjem. Da var jeg undervektig,drakk bare kaffe og røykte. Min venninne sa at snart blir du innlagt på sykehus og matet med sonde men ble ikke det, jeg var i helsevesenet men ingen brydde seg. Gikk ofte til legen for trodde det var fysisk, egentlig var jeg stille psykotisk. Jeg kunne ha dødd men fikk jo hjelp fra hun som ladet vann, etter en stund på det vannet begynte jeg å spise. Er det ikke rart? At det var det som reddet meg? 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Har ingen aning hvorfor det ble som det ble. Kanskje det kommer an på hvem man møter? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg skal angivelig ha både cptsd og bipolar1. Har aldri vært tvangsinnlagt en gang. Har oppsøkt hjelp selv. Alltid vært relativt rolig, selv om jeg enkelte ganger har vært stresset over egne tanker og potensiell adferd. Har lurt på hva det er som skal til for å bli tvangsinnlagt. Anonymkode: 8ca2f...7a0 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Glitter skrev (3 minutter siden): Har ingen aning hvorfor det ble som det ble. Kanskje det kommer an på hvem man møter? Ja det er mulig det kommer an på hvem man møter, jeg tryglet legene om hjelp men visste ikke selv at jeg var psykotisk i den perioden. Kanskje visste ikke de det heller, i senere tid har jeg lært meg selv å kjenne så jeg har kontroll selv nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hvis alle psykosepasienter skulle blitt lagt inn, ville sykehusene vært overfylte. Anonymkode: 0c53c...178 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal angivelig ha både cptsd og bipolar1. Har aldri vært tvangsinnlagt en gang. Har oppsøkt hjelp selv. Alltid vært relativt rolig, selv om jeg enkelte ganger har vært stresset over egne tanker og potensiell adferd. Har lurt på hva det er som skal til for å bli tvangsinnlagt. Anonymkode: 8ca2f...7a0 Ok. Ja det er mulig at de rolige slipper unna fordi de er rolige, ja jeg og lurer på hva som skal til. Kanskje må man være utagerende? Eller sitte med alliminiums hatt på hodet. Jeg visste ikke at jeg var psykotisk, var bare veldig åndelig og kanskje de ikke så på det som sykt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis alle psykosepasienter skulle blitt lagt inn, ville sykehusene vært overfylte. Anonymkode: 0c53c...178 Ja kanskje det men de kunne vel blitt tvangsmedisinert så de ble friske? Ikke alle skjønner at de er psykotisk og jeg tror man kan dø av det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Har aldri opplevd så mye åndelig som da men jeg føler nervesystemet var overbelastet, det var nok det. Man skal ha sterke nerver for å drive med sånt og jeg mistet bakkekontakten, sånn er det nok. Jeg klarte ikke jorde meg som jeg fikk beskjed om, til slutt ble det ap igjen men da hadde jeg lagt i sofaen i et år. Nå sitter jeg i det minste, kan ikke helt forklare det. Om det kanskje var kundalini reisning, kan ha vært det. I natt så jeg filmer i panna igjen, det gjorde jeg da og. Det var filmer fra tidligere liv og filmer av alt mulig, det tredje øye er det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Jeg føler jeg er i ferd med å våkne fra en dvale nå, kanskje 1 mg kan redde meg fra å bli for oppslukt i det men at jeg kan ha noe av det. Føler jeg har tatt ap så veldig lenge, store deler av livet mitt faktisk bortsett fra da jeg sluttet å spise. Har bare hatt korte opphold der jeg har sluttet med ap og begynt igjen, bortsett fra de to årene jeg var frisk. Er ikke det rart og? At jeg fikk to friske år? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg ble tvangsmedisinert. Det var grusomt. På 90-tallet 1- gen antipsykotisk. Anonymkode: a9cd1...a68 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.