munchin Skrevet 31. januar Forfatter Skrevet 31. januar Noen med tilknytningsvansker som barn som vil fortelle hvordan det arter seg hos deg som voksen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar munchin skrev (12 timer siden): Noen med tilknytningsvansker som barn som vil fortelle hvordan det arter seg hos deg som voksen? Jeg erfarte at voksne ikke kunne regnes med for emosjonell, psykisk og delvis fysisk støtte. Resultat: Jeg holdt mye for meg selv. Det som definitivt har vært mest å jobbe med, har vært at jo mer jeg strever (og egentlig trenger hjelp), jo mer trekker jeg meg unna/inn i meg selv. Nå klarer jeg takket være støtte fra terapeut, å ikke trekke meg unna. E.S. Anonymkode: acf7d...54a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg erfarte at voksne ikke kunne regnes med for emosjonell, psykisk og delvis fysisk støtte. Resultat: Jeg holdt mye for meg selv. Det som definitivt har vært mest å jobbe med, har vært at jo mer jeg strever (og egentlig trenger hjelp), jo mer trekker jeg meg unna/inn i meg selv. Nå klarer jeg takket være støtte fra terapeut, å ikke trekke meg unna. E.S. Anonymkode: acf7d...54a Takk for svar. Jeg har hatt mye angst i barneårene, livredd for å være i fokus, jeg skjønner mer av hvorfor nå. Anonymkode: 6fa3a...65e 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar Om en psykoterapi skal bli god og vellykket, er det nødvendig at pasient og behandler til en viss grad knytter seg til hverandre. Med det mener jeg at de stoler på hverandre, at pasienten har en klar følelse av at behandler vil ham vel, tt det er trygt å komme med de mest personlige og intime betroelser osv. Ved tilknytningsvansker, kan dette ta langt tid å etablere, og hos noen lar det seg ikke helt etablere. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar nachnoo skrev (24 minutter siden): Om en psykoterapi skal bli god og vellykket, er det nødvendig at pasient og behandler til en viss grad knytter seg til hverandre. Med det mener jeg at de stoler på hverandre, at pasienten har en klar følelse av at behandler vil ham vel, tt det er trygt å komme med de mest personlige og intime betroelser osv. Ved tilknytningsvansker, kan dette ta langt tid å etablere, og hos noen lar det seg ikke helt etablere. Når behandleren er avvisende betyr det at hen ikke liker pasienten? Anonymkode: 04820...751 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når behandleren er avvisende betyr det at hen ikke liker pasienten? Anonymkode: 04820...751 Har du møtt en avvisende behandler? Anonymkode: 6fa3a...65e 0 Siter
munchin Skrevet 1. februar Forfatter Skrevet 1. februar nachnoo skrev (48 minutter siden): Om en psykoterapi skal bli god og vellykket, er det nødvendig at pasient og behandler til en viss grad knytter seg til hverandre. Med det mener jeg at de stoler på hverandre, at pasienten har en klar følelse av at behandler vil ham vel, tt det er trygt å komme med de mest personlige og intime betroelser osv. Ved tilknytningsvansker, kan dette ta langt tid å etablere, og hos noen lar det seg ikke helt etablere. Det innser jeg at jeg aldri har klart med noen av mine behandlere: det å betro behandler det mest personlige. Kan det ha å gjøre med min unnvikende pf.å gjøre? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Når behandleren er avvisende betyr det at hen ikke liker pasienten? Anonymkode: 04820...751 Eller kan det være at pasienten/du oppfatter terapeutens grensesetting som avvisende? Om en selv er var for avvistning... Om det er en adferd du oppfatter som avvisende, er det rimelig å se på den sammen med terapeuten i terapi - "jeg oppfatter at..." Det kan etter min erfaring oppklare mye og gjøre relasjonen sterkere. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar munchin skrev (På 1.2.2026 den 11.46): Det innser jeg at jeg aldri har klart med noen av mine behandlere: det å betro behandler det mest personlige. Jeg gjorde det én eneste gang, i et forsøk på å sette problematikken jeg gikk til behandling for inn et større perspektiv.. Da fikk jeg ingen respons, noe jeg tolket som at det var et ikke-tema. Dette var den tredje behandleren jeg gikk til uten at de grunnleggende premissene var avklart, så det ble mest grøtrundtgåing. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar psykedeliker skrev (4 timer siden): Jeg gjorde det én eneste gang, i et forsøk på å sette problematikken jeg gikk til behandling for inn et større perspektiv.. Da fikk jeg ingen respons, noe jeg tolket som at det var et ikke-tema. Dette var den tredje behandleren jeg gikk til uten at de grunnleggende premissene var avklart, så det ble mest grøtrundtgåing. Det må opplevdes vondt. Det å ikke få gehør for sine betroelser. Anonymkode: 6fa3a...65e 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det må opplevdes vondt. Det å ikke få gehør for sine betroelser. Å fokusere på følelser alene løser ingen problemer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar psykedeliker skrev (26 minutter siden): Å fokusere på følelser alene løser ingen problemer. Enig, man trenger verktøy. Anonymkode: 6fa3a...65e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.