Gå til innhold

Er det egentlig noe poeng i å stå på lav dose Litium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3×42 mg. Jeg har brukt det, ifølge tidligere behandler, selvmordsforebyggende, men jeg tenker på å seponere nå. Kan jeg bare gå rett av eller bør jeg trappe ned? @nachnoo

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på 2× 83mg. Og lurer på det samme. 

Anonymkode: 4d453...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er på 2× 83mg. Og lurer på det samme. 

Går du til behandling? Jeg ble utskrevet for et år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ble "kastet ut" fordi jeg ikke var enig med diagnosen og ønsket en annens synspunkt. 

Syns det er kjempe rart, altså begynte nok å bli ferdig med min behandler, men avslutningsvis virka hen så irritert på at jeg ønsket å gjøre det. Da ble jeg utskrevet. 

Føles litt sånn " hvis du mener nie annet enn vi, ut å gata med deg!" Føles sånn, men det handlet også om ting som ellers ble sagt. Men altså tydeligvis må man et annet sted uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg ble "kastet ut" fordi jeg ikke var enig med diagnosen og ønsket en annens synspunkt. 

Syns det er kjempe rart, altså begynte nok å bli ferdig med min behandler, men avslutningsvis virka hen så irritert på at jeg ønsket å gjøre det. Da ble jeg utskrevet. 

Føles litt sånn " hvis du mener nie annet enn vi, ut å gata med deg!" Føles sånn, men det handlet også om ting som ellers ble sagt. Men altså tydeligvis må man et annet sted uansett. 

Mener behandlere at du har Bp2? 

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (5 minutter siden):

Mener behandlere at du har Bp2? 

1

Skrevet
munchin skrev (3 timer siden):

3×42 mg. Jeg har brukt det, ifølge tidligere behandler, selvmordsforebyggende, men jeg tenker på å seponere nå. Kan jeg bare gå rett av eller bør jeg trappe ned? @nachnoo

Først: Ikke spør om noe med litium uten å oppgi diagnose.

Til ditt spørsmål: Ja, det er absolutt et poeng også med en lavere dose.

Skrevet
nachnoo skrev (20 minutter siden):

Det sies at jeg har bp2. Jeg er langvarig deprimert.

Skrevet
nachnoo skrev (50 minutter siden):

Poenget med lavere dose er beskyttelse mot alvorlig depresjon og hypomani?

Skrevet

Andre som står på lavdose Litium og som vil fortelle om de positive effektene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om min regnes som lav dose. Når verdiene er mellom 0.4 og 0.6? Men jeg tror det, siden enkelte sier det er altfor lavt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke om min regnes som lav dose. Når verdiene er mellom 0.4 og 0.6? Men jeg tror det, siden enkelte sier det er altfor lavt. 

Jeg tenker at det er lavt. Jeg kan se for meg at verdien min er 0,3 nå. 

Anonymkode: a9d3e...d05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det er lavt. Jeg kan se for meg at verdien min er 0,3 nå. 

Ok, jeg har aldri slitt med stemningsleie opp og ned, aldri opplevd eufori,mani eller hypomani, så det er vanskelig å si hva den gjør for meg. Føler meg vel mindre suicidal, men har også følt meg flat og uten noe glede. Har aldri hatt det sånn før i så lang tid. 

Ellers har ikke peiling på om den har effekt av noe slag. Er vel derfor jeg fortsetter å ta det fordi det virker ikke som den gjør stort, men håper jeg kan prøve å seponere til sommeren, når jeg ikke har jobb, sånn i tilfelle noe skulle skje. Vil seponere på grunn av denne flate følelsen jeg trenger litt driv. Tanken om hva det gjør unødvendig til kroppen ( nyrene og skjoldbruskkjertelen...), om diagnosen skulle være feil . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, jeg har aldri slitt med stemningsleie opp og ned, aldri opplevd eufori,mani eller hypomani, så det er vanskelig å si hva den gjør for meg. Føler meg vel mindre suicidal, men har også følt meg flat og uten noe glede. Har aldri hatt det sånn før i så lang tid. 

Ellers har ikke peiling på om den har effekt av noe slag. Er vel derfor jeg fortsetter å ta det fordi det virker ikke som den gjør stort, men håper jeg kan prøve å seponere til sommeren, når jeg ikke har jobb, sånn i tilfelle noe skulle skje. Vil seponere på grunn av denne flate følelsen jeg trenger litt driv. Tanken om hva det gjør unødvendig til kroppen ( nyrene og skjoldbruskkjertelen...), om diagnosen skulle være feil . 

Så du har ikke bipolar lidelse, men du fikk den selvmordsforebyggende?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du har ikke bipolar lidelse, men du fikk den selvmordsforebyggende?

Nei jeg har diagnosen bipolar1. Fikk diagnosen ett år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Riktig. Jeg fikk lavt stoffskifte av medisinen dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Riktig. Jeg fikk lavt stoffskifte av medisinen dessverre.

Men at jeg har diagnosen betyr ikke at jeg har det. 

Det er jo kjipt 😐 virkelig, jeg fikk diabetes og høyt kolesterol av Seroquel, så nå mangler jeg bare lavt stoffskifte og nyre problemer og hjerte problemer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men at jeg har diagnosen betyr ikke at jeg har det. 

Det er jo kjipt 😐 virkelig, jeg fikk diabetes og høyt kolesterol av Seroquel, så nå mangler jeg bare lavt stoffskifte og nyre problemer og hjerte problemer. 

Oi, diabetes er ille! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da er det absolutt et poeng med litium.

Skrevet
munchin skrev (2 timer siden):

Andre som står på lavdose Litium og som vil fortelle om de positive effektene?

Positive effekter av forebyggende medisin er ikke så lett å registrere. Man kan selvsagt hver kveld registrere: Ble ikke manisk i dag heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...