AnonymBruker Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar Jeg står på venteliste for traumebehandling på Modum men det er fortsatt et år å vente. Jeg er dårlig og har veldig mye angst. Noen som har vært i liknende situasjon og klart å gjøre noe klokt/bra for seg selv i ventetiden? Anonymkode: 90bb4...9f4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg står på venteliste for traumebehandling på Modum men det er fortsatt et år å vente. Jeg er dårlig og har veldig mye angst. Noen som har vært i liknende situasjon og klart å gjøre noe klokt/bra for seg selv i ventetiden? Anonymkode: 90bb4...9f4 Privat behandling om du har mulighet økonomisk? Anonymkode: 7ac56...b8f 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 1. februar Skrevet 1. februar Jeg kan anbefale denne boken og øvelsene i den. https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/becoming-safely-embodied-9781631951848 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2026 den 21.16): Jeg står på venteliste for traumebehandling på Modum men det er fortsatt et år å vente. Jeg er dårlig og har veldig mye angst. Noen som har vært i liknende situasjon og klart å gjøre noe klokt/bra for seg selv i ventetiden? Anonymkode: 90bb4...9f4 Først: Fint at du har fått plass på Modum - der er de dyktige. Jeg ventet i likhet med deg på å starte opp i traumeterapi (poliklinisk). Ha blikket ditt festet på det målet - minn deg selv på det. Du går kanskje i terapi i dag? Det som jeg erfarte at ble viktig for meg i ventetiden på oppstart av traumeterapi, for å gi balanse til følelsene, var å prøve å opprettholde et mest mulig normalt liv. Har du kanskje noen aktivitet du klarer å koble litt av med? Med det mener jeg at du både finner noe du kan trives med å gjøre, slapper av med og gjerne får oppmerksomheten over på noe annet enn deg selv. Angst/redsel/PTSD kan gjøre at en blir mer oppmerksom på egen kropp og reaksjoner enn det som er hensiktsmessig. Mine former for aktiviteter/avledninger, kunne være å fordype meg i noe tekst/lydbok/podcast, lage mat/bake, trene, chatte/snakke med noen etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.