Gå til innhold

Har en tung og veldig vanskelig tid her. Det har bevist godt hvilke mennesker jeg har ilivet mitt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor poster du ikke dette på psykiatri? Du virker som flere har sagt veldig nærtagende, negativ og selvmedlidende. Det kan være sykdom det også. Men det blir ikke bedre av å insistere på offerrollen og male om dette over og over igjen. Hadde jeg vært en venn som måtte forholde meg til en venn som bare sutret så hadde jeg nok ikke giddet. Vennskap er frivillig.

Anonymkode: 59d80...12f

Ja, akkurat som dette! Hyggelig av deg. Det er ikke noe psykiatri her. 

Anonymkode: f9b28...d4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ser du velger å stagnere og låse deg i selvmedlidenhet og ikke gjøre endringer. Helt greit, ditt liv, ditt valg. Men vit at du kunne nok fått det bedre, men velger å la være. 

Forøvrig er jo ditt problem nettopp det at du også trekker deg bort i stedet for å kommunisere. Så du gjør det samme som det du kritiserer andre for å gjøre. 

Anonymkode: 1970d...279

Hyggelig sagt! Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor poster du ikke dette på psykiatri? Du virker som flere har sagt veldig nærtagende, negativ og selvmedlidende. Det kan være sykdom det også. Men det blir ikke bedre av å insistere på offerrollen og male om dette over og over igjen. Hadde jeg vært en venn som måtte forholde meg til en venn som bare sutret så hadde jeg nok ikke giddet. Vennskap er frivillig.

Anonymkode: 59d80...12f

Glemte å takke for hyggelig innlegg! 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (24 minutter siden):

"De" består vel av ulike personer som ikke vet at heller ikke andre tar kontakt. Hver og en kan ha sin egen begrunnelse; travelhet, motvilje til å forholde seg til andres vansker, usikkerhet, glemsomhet osv. osv. 

Ja, bare til å forsvare det. Det er greit det. Skjønner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, bare til å forsvare det. Det er greit det. Skjønner. 

Mener vel ikke å forsvare det, da hadde jeg ikke brukt "motvilje til å forholde seg til andres vansker" som et av eksemplene. Poenget er at du kanskje ville blitt mindre såret om du hadde i bakhodet at den manglende oppmerksomheten kan skyldes av hver enkelt ikke ser lenger enn sitt eget hverdagsstrev, og at det kan være noe tilfeldigheter med som gjør situasjonen verre for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, akkurat som dette! Hyggelig av deg. Det er ikke noe psykiatri her. 

Har du lagt merke til at veldig mange av trådene du lager ender opp på samme måte? Ser du mønsteret som går igjen?

Skrevet

Hvor gammel er du? 14?

Anonymkode: 51f66...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du lagt merke til at veldig mange av trådene du lager ender opp på samme måte? Ser du mønsteret som går igjen?

Ja, folk kritiserer meg og rakker ned på meg. Det jeg skriver er sant. Folk bryr seg ikke om andre en seg selv. Og jeg er ikke interessert i å kontakte folk som ikke kontakter meg. Hvorfor skal jeg det? Dropper venner som en vann ballong osv. Vi lever i en egosentrisk verden. 

Skrevet

Og i tillegg komme dragene med psykiatri? Ser du støtter opp om dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, folk kritiserer meg og rakker ned på meg. Det jeg skriver er sant. Folk bryr seg ikke om andre en seg selv. Og jeg er ikke interessert i å kontakte folk som ikke kontakter meg. Hvorfor skal jeg det? Dropper venner som en vann ballong osv. Vi lever i en egosentrisk verden. 

Du er der fortsatt, ja. Greit, jeg ser jeg ikke når inn, så jeg gir opp nå.

Skrevet

Du er der fortsatt, ja. Greit, jeg ser jeg ikke når inn, så jeg gir opp nå.

Alt når inn her. Jeg leser og skjønner hvordan folk er og hva de tenker. 

Skrevet
frosken skrev (29 minutter siden):

Mener vel ikke å forsvare det, da hadde jeg ikke brukt "motvilje til å forholde seg til andres vansker" som et av eksemplene. Poenget er at du kanskje ville blitt mindre såret om du hadde i bakhodet at den manglende oppmerksomheten kan skyldes av hver enkelt ikke ser lenger enn sitt eget hverdagsstrev, og at det kan være noe tilfeldigheter med som gjør situasjonen verre for deg. 

Det er vel det samme som jeg sier. At de ikke verken tar seg tid eller bryr seg fordi de har nok meg seg og sitt.

Skrevet

Ser at det menes at jeg psykiatrisk og at det er jeg som skal stå for all kontakt og at dere hadde ikke ville hatt meg som venn! Godt da er vi enig! Deilig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser at det menes at jeg psykiatrisk og at det er jeg som skal stå for all kontakt og at dere hadde ikke ville hatt meg som venn! Godt da er vi enig! Deilig! 

Legger til at jeg fortjener heller ikke noe støtte eller omtanke. Bare trekke frem offer og selvmedlidenhet osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er vel det samme som jeg sier. At de ikke verken tar seg tid eller bryr seg fordi de har nok meg seg og sitt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Legger til at jeg fortjener heller ikke noe støtte eller omtanke. Bare trekke frem offer og selvmedlidenhet osv. 

Det virker som du har et ønske eller en forventning om å bli tatt vare på? Både av familie/venner og også på nett. 

Folk flest har ofte nok med seg selv, men mange har likevel kapasitet til å støtte og ivareta andre, når slike behov oppfattes som berettigede og blir tydelig kommunisert. Det

Å forventes å være tankeleser eller bli møtt med en passiv aggressiv holdning, kan derimot få den mest omsorgsfulle til å få piggene ut.

Anonymkode: a277b...fef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...