Gå til innhold

Hvilken fart beveger du deg gjennom verden med?

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg har lagt merke til at jeg går raskere enn sikkert 70-80% av andre mennesker, f.eks. på gata eller i butikker. Må stadig manøvrere rundt folk. Snakker også raskere enn de fleste andre, og får mange ganger lyst å fullføre setningene deres. Nå har jeg bipolar II, og når jeg er hypoman blir dette intensivert, når jeg er deprimert gjør jeg ting langsommere. Men også i normaltilstanden er det som om verden beveger seg for sakte og jeg ikke er helt i synk.

Bipolar? Personlighet? Hvor fort beveger verden seg for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før gikk jeg ganske fort. Nå har jeg en avstivet ankel så går sakte. Det er frustrerende. 

Skrevet

Jeg pleide gå veldig fort, men etter en manisk psykose, går jeg nå sakte og dette var tilbake i 2012

Skrevet

Jeg har hatt et liv preget av mye utbrenthet, så har aldri hatt så mye av overdreven energi. Har på en måte blitt et rutinemenneske som har jamn fart på det meste.

Ikke sakte, men har heller ikke hastverk

Skrevet
Drømmeautomat skrev (29 minutter siden):

Jeg har lagt merke til at jeg går raskere enn sikkert 70-80% av andre mennesker, f.eks. på gata eller i butikker. Må stadig manøvrere rundt folk. Snakker også raskere enn de fleste andre, og får mange ganger lyst å fullføre setningene deres. Nå har jeg bipolar II, og når jeg er hypoman blir dette intensivert, når jeg er deprimert gjør jeg ting langsommere. Men også i normaltilstanden er det som om verden beveger seg for sakte og jeg ikke er helt i synk.

Bipolar? Personlighet? Hvor fort beveger verden seg for deg?

Samme opplevelse som deg. Jeg kan i tillegg bli veldig utålmodig, noe jeg forbinder med noe negativt ved personligheten min. Det kan oppleves som en lidelse å f.eks måtte gå sakte og sliter med å følge med hvis noen snakker veldig sakte og kjenner behov for å fullføre setningene deres. Opplevde en gang en person som begynte med å snakke raskt sammen med meg en stund og der etter roet ned, da ble jeg også noe roligere. Samtidig går ting mye langsommer i andre perioder til man nesten slutter å snakke og bevege seg. 

Skrevet

Jeg beveger meg for sakte for enkelte av mine venner og for raskt for mine foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...