AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Og hvordan påvirker det deg isåfall? Anonymkode: b8bd2...7b8 0 Siter
Sokk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Bruker litium nå. Etter at jeg begynte på den merker jeg ikke så godt at jeg blir beruset, før jeg eventuelt blir skikkelig full, så jeg sliter med den se/gå o.l. I fjor førte det til at jeg ble veldig dårlig og kastet opp både samme kveld og dagen derpå. På grunn av dette skal jeg forsøke å kutte ned på alkoholinntaket, slik at jeg alltid har kontroll, f.eks ved bestemme på forhånd at jeg kun skal drikke 2 glass den kvelden. Jeg drikker ca 1 gang i måneden. For min egen del kunne jeg vært avholds, men det ville skapt litt problemer i noen sosiale sammenhenger. Jeg gikk også en stund på Brintellix og bare den, og ble nok hypoman i tillegg, så etter at jeg drakk mistet jeg veldig mye hemninger, mye mer enn vanlig og det skremmer meg fortsatt. Så de tingene var en dårlig kombinasjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sokk skrev (1 minutt siden): Bruker litium nå. Etter at jeg begynte på den merker jeg ikke så godt at jeg blir beruset, før jeg eventuelt blir skikkelig full, så jeg sliter med den se/gå o.l. I fjor førte det til at jeg ble veldig dårlig og kastet opp både samme kveld og dagen derpå. På grunn av dette skal jeg forsøke å kutte ned på alkoholinntaket, slik at jeg alltid har kontroll, f.eks ved bestemme på forhånd at jeg kun skal drikke 2 glass den kvelden. Jeg drikker ca 1 gang i måneden. For min egen del kunne jeg vært avholds, men det ville skapt litt problemer i noen sosiale sammenhenger. Jeg gikk også en stund på Brintellix og bare den, og ble nok hypoman i tillegg, så etter at jeg drakk mistet jeg veldig mye hemninger, mye mer enn vanlig og det skremmer meg fortsatt. Så de tingene var en dårlig kombinasjon. Det høres skummelt ut å miste hemninger. Det vil jeg ikke at skal skje. Jeg har startet opp på Wellbutrin nå og har ikke drukket alkohol enda. Bruker også Litium og har drukket på den; har ikke merket noe annet enn litt mer angst enn vanlig dagen derpå. Anonymkode: b8bd2...7b8 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Ja, det har skjedd, også mens jeg tok Lamictal. Beskjed fra psykiater var at det var uproblematisk å drikke på Lamictal, og det var også min erfaring. Akkurat nå drikker jeg ingenting, som et eksperiment, får se hvordan det går, foreløpig ingen merkbar endring bortsett fra at jeg legger meg tidligere i helgene. På bipolar-kurset jeg var på ble vi fortalt at alkohol ville forverre svingninger. Dette fikk meg til å sjekke studier, og påstanden er tvilsom. Det fins studier som viser at svært høyt forbruk/misbruk av alkohol er assosiert med verre forløp. For vanlig/moderat forbruk har man ikke funnet denne koblingen. Denne studien fant at hverken høyt eller moderat forbruk påvirka bipolar-forløpet negativt: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20122372/ Konklusjon: Studier er sprikende/dårlige/vi vet ikke nok. Likevel fraråder nok de fleste psykiatere å drikke om man har bipolar. Og det fins veldig mange andre gode grunner til å ikke drikke/drikke lite enn bipolar. 0 Siter
ISW Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden Drømmeautomat skrev (2 minutter siden): Akkurat nå drikker jeg ingenting Jeg har også vært avholds i 2026. Interessant eksperiment egentlig. 0 Siter
Glitter Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden Ja. Men drikker ikke ofte lenger. Har drukket én gang i 2026. Men det er vektnedgang som motiverer meg. Ikke at jeg har en sykdom og bruker medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden Jeg er nå den anonyme som har diagnosen og medisineringen, men tviler på at den er riktig. Jeg drikker alkohol enormt sjelden, liker litt i ni og ne, men liker ikke følelsen alkohol gir meg så godt lenger. Spesielt etter andre glass. Blir lett kvalm. Har ikke drukket noe alkohol siden jul. I jula syns jeg og det ble litt mye. I tillegg må jeg nå planlegger det fordi da kan jeg ikke ta sovemedisin. Anonymkode: 1749a...c89 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.