Gå til innhold

Dere som har bipolar lidelse; er dere jevne i humøret utenom når dere har hypomani/depresjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som har vært jevn i humøret/harmonisk før jeg ble syk med bipolar lidelse som 40-åring. Etter en hypomani fikk jeg alvorlig depresjon (jeg er blitt bedre)og til tross for medisinering og behandling har jeg aldri blitt den samme igjen. Hva kan jeg forvente meg fremover?

Anonymkode: 496a8...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har jevnt humør bortsett fra ved hypomani og depresjon. Før hadde jeg borderline og da svingte jeg litt mer, men vil si jeg er blitt ganske så stabil. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (28 minutter siden):

Jeg har jevnt humør bortsett fra ved hypomani og depresjon. Før hadde jeg borderline og da svingte jeg litt mer, men vil si jeg er blitt ganske så stabil. 

Fint å høre at du har det bra forutenom svingningene!

Skrevet

Så fremt jeg sover 6.5 timer eller mer på en natt er jeg ok ingen problemer. Hvis jeg sover 5 timer eller mindre får jeg angst, føler meg uvel og tyr lett til tårene. Hvis jeg sover lite over lengre tid føles det som jeg delvis forlater kroppen min og er bare delvis tilstede, så går det nye energi på å bare virke normal. 

Anonymkode: 2e45e...66a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så fremt jeg sover 6.5 timer eller mer på en natt er jeg ok ingen problemer. Hvis jeg sover 5 timer eller mindre får jeg angst, føler meg uvel og tyr lett til tårene. Hvis jeg sover lite over lengre tid føles det som jeg delvis forlater kroppen min og er bare delvis tilstede, så går det nye energi på å bare virke normal. 

Og slik var du ikke før sykdommen brøt ut? Eller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og slik var du ikke før sykdommen brøt ut? Eller?

Jeg slet ikke så mye med søvn da. Saken min er veldig komplisert. Ikke sikkert jeg har bipolar. Men har diagnosen bp1. Fikk insomni og stress i alder 46 tror det var hormonelt og psykoser og rar oppførsel på grunn av insomni mye av det som er tolka bipolar. 

Men om vi skal si at jeg har bipolar lidelse, så er mine depresjoner og min angst og psykisk lidelse, sex lyst nært knyttet til hvor mye jeg sover og det øker mye når jeg ikke sover. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...