Gå til innhold

Suicidal eldre far/hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er fortvilende og husker da du gikk gjennom det med din far, trist når det blir sånn. Han likte å se på tv i går sa han, får prøve å få opp tv de har hjemme så han kan se på det. Men i går fikk han se fra lokalt her og kjente igjen folk fra gamle dager. Ja tror det er overforbruk av medisiner på sykehjemmene men noe må de jo gjøre, de kan ikke sitte med de hele tiden. Og min mor kan ikke sitte med han hele tiden som han ønsker. 

Høres ut som du passer godt på han, og det er veldig bra ❤️

Det eneste vi som pårørende jo kan gjøre er å være snille og støtte og være tilstede når vi kan og orker. Igjen er det veldig fortvilende og demens er grusomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ISW skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du passer godt på han, og det er veldig bra ❤️

Det eneste vi som pårørende jo kan gjøre er å være snille og støtte og være tilstede når vi kan og orker. Igjen er det veldig fortvilende og demens er grusomt.

Ja prøver så godt jeg kan, vi må jo det ❤️ 

Ja det er sant, de trenger omsorg og støtte. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Hun skal ta depresjons test på han på fredag så skal legen se på det på tirsdag, og en an sykepleier hadde sakt at hun trodde han ikke var dement. Da må han jo være psykotisk? Han hallusinerer jo og har vrangforestillinger og har vært sånn lenge, hun skulle ta det opp med legen igjen. Syns det går tregt. Og det stemmer at min mor ikke vil snakke med han, hun sa hun har det bedre nå enn da de bodde hjemme og det har hun nok oppdaget selv. Han er fortsatt ufin med henne og det var jo et Helvete for henne når de bodde hjemme, de kan ikke tvinge henne til å være der med han. 

Så hva sier jeg til han? Hun sa det var vanskelig og hun visste ikke, kunne jo si at hun koste seg på stua med de andre damene. Da blir han jo enda mer forbanna, kan ikke si hun er endelig fri fra deg og vil ha fred. Han tror han eier henne han. 

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...