Gå til innhold

Er det slik at noen tar selvmord når de er på vei ut av/er frisk fra depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man alltid syk når man tar livet sitt?

Anonymkode: ed1b2...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen tar livet sitt på impuls. Feks hvis de blir dumpet og spesielt hvis det samtidig er alkohol inni bildet. Vet ikke om de nødvendigvis er syke da. I øyeblikket kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Noen tar livet sitt på impuls. Feks hvis de blir dumpet og spesielt hvis det samtidig er alkohol inni bildet. Vet ikke om de nødvendigvis er syke da. I øyeblikket kanskje. 

Ja, det er jeg lurer på. Om de i øyeblikket defineres som syke? @nachnoo?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det er jeg lurer på. Om de i øyeblikket defineres som syke? @nachnoo?

Psykisk sykdom er ikke en tilstrekkelig faktor for å forklare selvmord. Relasjonelle forhold, gjerne i kombinasjon med generelle nederlag (manglende arbeid f.eks) utgjør en risiko. Spesielt for unge menn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes du skal lese en lærebok om suicidologi.

Jeg har svart deg (og du har dog ignorert svarene mine) flere ganger på disse tingene. Det samme har Nachnoo, Bella og flere andre. Formålet er å hjelpe - ikke å svare på akademiske spørsmål man heller bør lese en bok om hvis man lurer. 

Skrevet
nachnoo skrev (22 timer siden):

Ja, for mange er dette en enorm belastning. Noen sliter med det i mange år. Slike saker blir automatisk meldt til Helsetilsynet for å sjekke om behandlingen er utført etter anerkjente prinsipper.

Det er også en svær belastning at deler av samfunnet og pressen mener det er begått en feil dersom noen tar livet sitt.

Vil en sak bli meldt til Helsetilsynet om pasienten er avsluttet for kort tid siden også? Eller kun meldt om man som pasient er i aktiv behandling?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...