Gå til innhold

Autoseponering av medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har du blitt enig med deg selv nå da? Ta du medisin? 

Ja, AD og Litium. Men gikk av AP nettopp etter råd fra psykiater. 

Anonymkode: 78e2a...a33

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, AD og Litium. Men gikk av AP nettopp etter råd fra psykiater. 

Ok det er bra det da, jeg reduserte etter råd fra psykiater men han vet jo at jeg vil slutte så han sa jeg kunne slutte, må jo en gang bli kvitt dette her. Men nå tar jeg liten dose på eget initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg visste ikke at man i de fleste tilfeller ikke kommer tilbake til samme funksjonsnivå. Det er skremmende!

Det har han også skrevet om mange ganger…..

Anonymkode: ba2aa...6b3

Everybody
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ok det er bra det da, jeg reduserte etter råd fra psykiater men han vet jo at jeg vil slutte så han sa jeg kunne slutte, må jo en gang bli kvitt dette her. Men nå tar jeg liten dose på eget initiativ. 

Men bråstoppet du de gangene du slutta?

Skrevet
nachnoo skrev (6 timer siden):

Ja, det finnes flere studier på dette. Ved seponering av medisin og tilbakefall, tar det i snitt et år før personen har gjenvunnet sitt funksjonsnivå, og i de fleste tilfeller kommer en ikke helt tilbake til samme nivå. Det blir en defisit. For hver gang kommer man et trinn lavere på funksjonstrappa. I tillegg tar det for hver gang lengre tid før bedring inntrer, og for hver gang trenger man større dose medisin for å opprettholde symptomfrihet,

Jeg klarte ikke å finne dette etter et raskt søk. Men jeg tar deg på ordet om at det finnes.

Gjelder dette alle pasienter? Vet man at det var selve seponeringen som førte til et dårligere forløp, eller er det slik at de dårligste pasientene har størst sannsynlighet for å autoseponere? Kanskje en kombinasjon? 

I lys av det du skriver, hva tenker du om konseptet «medisinfri behandling» og helsepersonell som fremmer det og snakker negativt om medisiner? 

stjernestøv
Skrevet
Everybody skrev (10 timer siden):

Men bråstoppet du de gangene du slutta?

Ja alltid gjort det. 

emilie321
Skrevet
Sokk skrev (9 timer siden):

Jeg klarte ikke å finne dette etter et raskt søk. Men jeg tar deg på ordet om at det finnes.

Gjelder dette alle pasienter? Vet man at det var selve seponeringen som førte til et dårligere forløp, eller er det slik at de dårligste pasientene har størst sannsynlighet for å autoseponere? Kanskje en kombinasjon? 

I lys av det du skriver, hva tenker du om konseptet «medisinfri behandling» og helsepersonell som fremmer det og snakker negativt om medisiner? 

Ikke meg du ber om svar, men prøver meg allikevel...  Har møtt helsepersonell som støtter litt vel mye konseptet "medisinfri behandling". For meg er det helt forkastelig, særlig når jeg ikke har bedt om slike synspunkter. Mulig dette har styrket min tro på at medisinene har skylden for at jeg er dårlig i mine dårlige perioder. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Ikke meg du ber om svar, men prøver meg allikevel...  Har møtt helsepersonell som støtter litt vel mye konseptet "medisinfri behandling". For meg er det helt forkastelig, særlig når jeg ikke har bedt om slike synspunkter. Mulig dette har styrket min tro på at medisinene har skylden for at jeg er dårlig i mine dårlige perioder. 

Hvor har dette helsepersonellet jobbet?

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor har dette helsepersonellet jobbet?

Både på sykehus og DPS og en behandler 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Både på sykehus og DPS og en behandler 

Hva var diagnosen din?

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva var diagnosen din?

Bipolar med psykose og PTSD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...