Gå til innhold

Jeg synes at det er vanskelig å vite om jeg skal øke opp AD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på AD for straks 4 uker siden og synes jeg kan merke 10% positiv endring. Bp2-depresjon (langvarig). Jeg vet ikke hva jeg kan forvente av medisinen, og jeg er derfor usikker på om jeg bør øke også mtp eventuelle bivirkninger som til nå er hodepine og kvalme+kløe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
munchin skrev (15 minutter siden):

Begynte på AD for straks 4 uker siden og synes jeg kan merke 10% positiv endring. Bp2-depresjon (langvarig). Jeg vet ikke hva jeg kan forvente av medisinen, og jeg er derfor usikker på om jeg bør øke også mtp eventuelle bivirkninger som til nå er hodepine og kvalme+kløe.

Må legge til at jeg ikke går til behandling og at fastlegen ikke kjenner meg.

Skrevet

Hei.

Jeg har fulgt en del av trådene dine og jeg synes det er litt rart hvordan du i såpass stor grad påtar deg å "være din egen lege" og gjøre disse vurderingene, både med AD og Litium, på egen hånd?

Skjønner at fastlegen ikke kjenner deg, men vedkommende som skrev ut AD (og Litium) til deg er ansvarlig for å følge deg opp. Det er ikke nok å skrive ut en resept og overlate oppfølgingen til deg. For det første går dette ut over vår kompetanse som pasienter, og for det andre er vi ikke objektive. Selv ikke leger følger opp sin egen behandling, av sistnevnte grunn.

Skrevet
ISW skrev (18 minutter siden):

Hei.

Jeg har fulgt en del av trådene dine og jeg synes det er litt rart hvordan du i såpass stor grad påtar deg å "være din egen lege" og gjøre disse vurderingene, både med AD og Litium, på egen hånd?

Skjønner at fastlegen ikke kjenner deg, men vedkommende som skrev ut AD (og Litium) til deg er ansvarlig for å følge deg opp. Det er ikke nok å skrive ut en resept og overlate oppfølgingen til deg. For det første går dette ut over vår kompetanse som pasienter, og for det andre er vi ikke objektive. Selv ikke leger følger opp sin egen behandling, av sistnevnte grunn.

Det var en privat psykiater som skrev ut resept for meg så han har ikke ansvar for meg nå etterpå.

Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Det var en privat psykiater som skrev ut resept for meg så han har ikke ansvar for meg nå etterpå.

Da må du enten bestille en ny time hos han (med den kostnaden det innebærer) eller forklare situasjonen for fastlegen din. Synes det er ekstremt rart at en psykiater bare skriver ut en resept uten noen plan for oppfølging (eller oppfølging av fastlege/epikrise dit). Det er virkelig ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (8 minutter siden):

Da bør du bestille en ny time til psykiateren som skrev det ut. Ansvarsløst og skremmmende gjort! 

Anonymkode: 5d99e...b58

Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Det er legen som skal avgjøre dette med sin 6+ års utdannelse, ikke du.

Anonymkode: dc133...05a

Skrevet
ISW skrev (34 minutter siden):

Da må du enten bestille en ny time hos han (med den kostnaden det innebærer) eller forklare situasjonen for fastlegen din. Synes det er ekstremt rart at en psykiater bare skriver ut en resept uten noen plan for oppfølging (eller oppfølging av fastlege/epikrise dit). Det er virkelig ikke bra.

Jeg mente mest, med innlegget mitt, å høre andres erfaringer med hvor mye/mange prosent man kan forvente å bli bedre av AD.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er legen som skal avgjøre dette med sin 6+ års utdannelse, ikke du.

Anonymkode: dc133...05a

Riktig. Jeg kan bestille en legetime hos fastlegen for å bli kjent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...