Gå til innhold

Hvorfor er det så mange med psykiske vansker som ønsker å få ufør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke arbeidsgivere eller stillinger som tiltettelegger, eller ønsker mennesker som ikke kan yre 100% til alle tider. 

Jeg ble syk og sykemeldt med depresjon på grunn av utbrenthet. Ønsket meg tilbake på jobb, men fikk beskjed at de ikke lenger hadde behov for meg, og at det beste for meg var fokusere på helsa. De overbeviste meg at det beste for meg var ikke å komme tilbake og siden har jeg slitt med å få fast jobb igjen. Er på nav nå. 

Anonymkode: df226...75b

Videoannonse
Annonse
Everybody
Skrevet

Det heter ikke "psykiske vansker", det heter psykisk sykdom. Siden du kaller det for psykiske vansker så vitner det at du kan svært lite om psykisk sykdom og psykiatri.

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det heter ikke "psykiske vansker", det heter psykisk sykdom.

Begrepet "psykiske vansker" er ikke nødvendigvis synonymt med begrepet psykisk sykdom.

Everybody
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Begrepet "psykiske vansker" er ikke nødvendigvis synonymt med begrepet psykisk sykdom.

Får man uføretrygd for "psykiske vansker" som TS hevder?

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (1 minutt siden):

Får man uføretrygd for "psykiske vansker" som TS hevder?

I NAV-systemet defineres det som psykisk sykdom, selv om det ikke er sykdom i vitenskapelig forstand.

Everybody
Skrevet

Kort forklart:

Psykiske vansker = problemer, plager eller strev i livet som mange kan oppleve, ofte som en reaksjon på situasjoner.

Psykisk sykdom = en klinisk definert lidelse som oppfyller bestemte diagnosekriterier og ofte krever behandling over tid.

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (3 minutter siden):

Psykiske vansker = problemer, plager eller strev i livet som mange kan oppleve, ofte som en reaksjon på situasjoner.

Psykisk sykdom = en klinisk definert lidelse som oppfyller bestemte diagnosekriterier og ofte krever behandling over tid.

Normale reaksjoner på unormale livshendelser kan oppfylle spesifikke diagnosekriterier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...